Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 26. marts 2012, 13:58

Min stationære har udviklet det irriterende problem at skærmen (systemet faktisk) fryser hvis at jeg spoler for hurtigt (altså trækker søgelinjen manuelt hurtigt) i mit Media Player Classic.

http://www.youtube.com/watch?v=UbcPRx0ViHc

Computeren dør helt ud (der kommer altså ikke et "Driver has recovered" popup eller noget som redder situationen. Jeg har prøvet både med CCCP og K-Lite pakken, men begge har problemet. Jeg har sågår skiftet til en nyere nVidia driver i mellemtiden som heller ikke fiksede problemet.

Det er så blevet endnu værre da jeg her forleden var ude for at den gjorde det samme midt i en video intro i Shogun 2 - den kunne jeg dog redde mig ud af med procesmanager.

Nogen der har været ude for noget lign. og evt. har et bud på hvor problemet ligger?

Windows 7 Pro 64
MSI nVidia 560TI

2

mandag, 26. marts 2012, 14:16

Jeg har selv et GTX560ti og det begyndte også pludseligt at lave artifacts osv. Mit msi GTX560ti er en overclocket version, jeg har prøvet for noget tid siden at underclocke kortet til standard hastighed, har indtil videre ikke haft nogle problemer. Før jeg prøvede at underclocke kortet, så lukkede jeg computeren helt ned og startede op igen når kortet begyndte at lave artifacts, det løste problemet, dog kun et par dage så begyndte det igen

asus P8P67 evo
8GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
coolermaster 600m silent pro
gigabyte GTX680 1250/1500 windforce 3x
Eizo FS2333 23 ips.
steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jedimind" (26.03.2012, 14:21)

3

tirsdag, 27. marts 2012, 08:26

prøv da evt. tag kortet ud rens blæseren evt. skift kølepasta se om det gir noget.

hvis ik kan det jo godt være noget defekthed på kortet.

4

tirsdag, 27. marts 2012, 09:00

Blæseren er helt ren - mit kabinet indtager ikke støv grundet de store støvfiltre på alle indgange :thumbup:

Har været inde på MSI's officielle forum og det kan åbenbart have noget med en dårlig kombination af Windows (f.eks. Aero) og så min model kort. Deres moderator sidder og administrerer nye BIOS updates til folk - så jeg sidder lidt i kø imens at vi finder en løsning ^^

5

tirsdag, 27. marts 2012, 09:52

Hvis video codecet er h.264, behøver du ikke at anvende MPC-HC, de codecs der er i Windows 7 kan sagtens anvende hardware accellerering.
Hvis videoen anvender mkv containeren, skal du dog have en splitter som haali før at videoen kan blive afspillet i windows media player.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

6

tirsdag, 27. marts 2012, 09:56

Jeg har videofiler i alle mulige formater så CCCP/K-Lite (eller lign.) er mandatorisk på min PC 8o
(Og det er ikke en +codec fejl der gør dette - selv med Windows default codecs gør den dette på video jeg kan afspille)

7

tirsdag, 27. marts 2012, 10:10

Okay, så vil mit næste bud være at opdatere directx, APIet der anvendes til video acelleration (DXVA) er en directx teknologi: LINK

Ellers kan du prøve en anden måde at accellerere video, anvende et codec der kan anvende shaders til at dekode h.264, som f.eks. Core AVC

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

8

tirsdag, 27. marts 2012, 10:31

Sjovt som du bliver ved med at snakke codecs - det er ikke et codec problem. :D

Og DirectX, .net, drivere (et cetera) er selvfølgelig up date. Som sagt får jeg allerede hjælp på MSI forumet.

9

tirsdag, 27. marts 2012, 12:45

RTM var det et codec problem med h264/x264/avc så var det kun i MPC den blev lyserød el. grøn.

men som HerrMansen selv er inde på så håber jeg da MSI får det fixed da.

10

tirsdag, 27. marts 2012, 18:58

RTM var det et codec problem med h264/x264/avc så var det kun i MPC den blev lyserød el. grøn.

men som HerrMansen selv er inde på så håber jeg da MSI får det fixed da.

Sjovt som du bliver ved med at snakke codecs - det er ikke et codec problem. :D

Og DirectX, .net, drivere (et cetera) er selvfølgelig up date. Som sagt får jeg allerede hjælp på MSI forumet.

Pointen er ikke at det skulle være et codec problem (og er heller ikke det jeg har skrevet), men at man kan udføre video accelerering på en anden måde.
Det tyder jo på at være et kort/driver problem, så hvis man kan lave en workaround ved ikke at anvende de samme funktioner i driveren, kan man undgå et problem der.

Men okay, hvis du ikke er den eneste med problemer med præcist kort, så skal fiksen nok komme fra producenten (i mellemtidne kan man jo godt prøve at lave en workaround :9xo )

11

tirsdag, 27. marts 2012, 19:29

Det ligner ram fejl på grafikkortet.

En nem huskeregel som virker ved 90% af tiden er:
Genstarter eller slukker den = CPU eller chipset
Fryser den i windows = RAM
Fryser billedet i spil = GPU
Grafikfejl i spil/programmer = Grafikkort ram

(Skal tages med et gran salt, men plejer at være en okay måde at finde fejlen.)

[Workstation]Intel i7-2600K|i5-650[HTPC]
Asus Maximus IV Extreme-Z|Gigabyte GA-H55M-USB3
Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB|2x2 gb G.Skill eco PC3-12800U
2xGainward GTX 460 Golden Sample 1024MB in SLI -> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD|Onboard
OCZ Vertex 2 (System)|Intel X25 G2 80GB (System)
3x1TB Samsung F1 (Storage)|4x2TB Samsung F4 in Raid 5 (Storage) -> Adaptec 3405
2x1TB Samsung F3 (Storage) in Raid 0|None
Razer HP1 | Razer Lachesis | Logitech G15|None
Corsair 800D | Corsair HW850|Antec VERIS Fusion Remote Black | Corsair CX430
60/60@75/75 Fiberconnection by Waoo
X-Box 360 Elite (Incl. Kinect) -> Panasonic 50" TX-P50S20E -> Logitech Z-5500 Digital
HTC Desire HD | Adam LCD Wifi&3G

Tilsvarende tråde

Seneste tests og artikler

0

Cooltek W1 - Window Black

De sidste par kabinetter, vi h
Læs Mere

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere

0

ASUS ROG Crossblade Ranger FM2+

ASUS Republic of Gamers er jo
Læs Mere

95

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny ASUS RT-AC87U AC2400 Dual-Band Gigabit Wireless Router

ASUS har annonceret RT-AC87U,
Læs Mere

0

Call of Duty: Advanced Warfare kommer ikke til Wii U

Sledgehammer Games har bekræft
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Note 3 Neo får KitKat

Samsung er begyndt at rulle Go
Læs Mere

0

Artikel: Filmpremierer uge 34

Tweak.dk tager igen i denne ug
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.