Sletning af fil

  • Jeg lavede en iso fil af en film som test og den blev lagt i dokumenter (C-drevet). Nu skal jeg slette den igen, fordi den indeholder reklamer,trailers,osv. og jeg har lavet en ny iso fil med samme film uden reklamer osv. så den gamle iso film skal slettes.


    Men det vil den ikke, den giver mig beskeden filen kan ikke slettes fordi den er åben i et andet program. Men hverken damon tools eller windows media player var åben da jeg prøvede at slette den.


    Jeg prøvede google og der bliver foreslået programmet unlocker, som jeg prøvede. Men jeg får beskeden filen kan ikke slettes, vil du slette den ved næste opstart? hvilket jeg sagde ja til, genstartede, men iso filen var stadigvæk ikke slettet.



    Jeg har også prøvet fejlsikret tilstand.

  • Du kan jo boote op i DOS/Linux på maskinen og så slette filen manuelt - Så er der intet Windows til at stoppe dig fra at slette den. :S

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Start windåsen i safe mode. Så skulle du godt kunne.


    Mener du skal trykke F8 lige inden windåse logoet kommer når du tænder pc'en.


    Held og lykke.

    Har han jo allerede prøvet ^^ (Se fejlsikret ovenfor). Din bedste mulighed er som sagt at tilgå harddisken uden at Windows kører for det er 99% det der har låst filen for dig. Så frem med en bootdisk eller hent en linux distro og kør den fra CD og slet filen der igennem. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |