Sikker på nettet

  • Jeg er i gang med at lave et omfattende website med et tilhørende community. Jeg har fået en dedikeret Ip, men jeg vil alligevel gerne have gjort min forbindelse så sikker som mulig. Jeg har derfor fundet frem til denne virksomhed, som virker rimelig kompetent angående deres software: https://www.boxpn.com/default.aspx


    Er der nogle, som har erfaringer med dem?


    Jeg har også et spørgsmål


    Vil der opstå nogle konflikter med den Ip, som jeg har igennem mit webhotel, hvor min website kommer til at ligge. Det burde der vel ikke gøre. Den dedikerede Ip, som jeg har købt, den beholder jeg vel stadigvæk? Men den eneste ændring er vel, at folk udefra ikke kan se den eller få adgang til den?


    Jeg vil helst have det så sikkert som muligt. Godt nok har jeg en dedikeret Ip, som ikke kan deles med andre samt jeg får et SSL certifikat. Men alligevel vil jeg gerne sikre brugerne på mit website så godt som muligt. Folk der er gode til at hacke, kan vel i princippet få adgang til alt, hvis de kan få fat i min Ip.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • jeg kan ikke se hvilken gavn du vil få ud af at anvende en VPN tjeneste, til serverbrug.


    En VPN tjeneste som dennes formål, er at gøre det mere anonymt(ved at skjule hvorfra du kommer) og sikkert (ved at filtrere trafikken) når du går på nettet som bruger.


    For at hjælpe dig bedst, bliver jeg nødt til at høre hvad det er du har gang i.
    Jeg kan forstå at du vil sætte en hjemmeside op, du nævner at du har fået en dedikeret IP, betyder det at du kommer til at have webserveren stående hjemme hos dig selv?
    Hvis ikke, kan jeg ikke se nogen grund til at bestille en dedikeret IP til din hjemmeforbindelse.


    I øvrigt, kan hackere ikke nødvendigvis få adgang til alt, så længe de kender din eksterne ip adresse, det afhænger naturligvis af om de tjenester du kører, har nogle kendte sikkerhedsproblemer (det vil sige at som udgangspunkt skal man sørge for at holde softwaren opdateret).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ang. VPN-Tjenester skal du være opmærksom på at din aktivitet trafikkeres igennem VPN udbyderens servere, hvilket betyder at de praktisk talt har adgang til at kigge alt din aktivitet igennem.


    Om det et er mere sikkert er vel en smagssag, men det er mere sikkert i den forstand at de skjuler dine personlige data, dvs. udbyder, by, ip-adresse, m.v fra offentligheden.

  • Tak for jeres svar og undskyld jeg først svarer tilbage nu.


    Vil det påvirke hastigheden for mine brugere på mit community, hvis jeg bruger en VPN tjeneste til at skjule min IP? Det burde det vel ikke gøre. Det er vel kun min computer, hvor jeg bruger det, som vil kunne mærke noget. Andre folk som går ind på mit community, loader vel sitet tilsvarende den internetforbindelse, de er i besiddelse af. Jeg blev bare nervøs for om at en VPN tjeneste kunne påvirke hastigheden på mit webhotel, som så ville give brugerne på mit community hastighedsproblemer, men det burde det vel ikke gøre, da de jo har deres egen internetforbindelse. Har jeg ret?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Hvis vi antager at du ikke selv hoster din hjemmeside derhjemme, gør det ikke reelt nogen forskel at du anvender en VPN når DU går på nettet.
    Som du selv er inde på, anvender brugere der tilgår din side, deres egen forbindelse, som naturligvis ikke går via din VPN forbindelse.


    med andre ord: en VPN forbindelse du anvender privat, sikrer ikke din hjemmeside.


    For at svare på dit spørgsmål: hvis du anvender en VPN forbindelse privat, gør det ikke nogen forskel for dine brugere, da de bruger deres egen forbindelse.
    Du skal dog selv regne med at din egen forbindelse bliver langsommere, når du anvender VPN forbindelsen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tråden er altså ved at blive noget rod, fordi folk prøver at gætte på hvad det egentligt er OP spørger om... Kan vi ikke få afklaret din situation først?


    1. Dit web-hotel, er det et du har købt dig til ude i byen eller er det på din egen server hjemme i privaten
    2. Hvad er det for en forbindelse du vil have gjort sikker (din ud af huset, eller trafik til siden)


    /ask