MKV til Panasonic G30

  • Hey mine forældre har et Panasonic G30 fra sidste år, jeg har selv hele mine film samling som MKV filer, men deres tv kan kun afspille nogle af dem, er der nogen som kan fortæller mig om der er nogle specielle indstillinger jeg skal være opmærksom på når jeg laver MVK-filerne?


    Er klar over dette måske er på grænsen omkring digital kopiring og med og få hjælp til det så hvis en moderator skulle finde denne tråd overskrider grænserne må de slette den, dog vil jeg gerne lige modtage en PM omkring dette.


    På forhånd tak =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • godt forslag =)
    Det vil jeg klart prøve næste gang jeg besøger dem.


    Det som undre mig er dog at 2 filer som for mig ser totalt ens ud der kan den ene afspilles, den anden kan ikke :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det skal lige siges at MKV filen ikke er et video format men derimod en video container. Det kan i realitet være hvilken som helst video format inde i MKV filen :) Så hvis der ligger en videoformat inde i MKV filen som fjernsynet ikke understøtter er det der for :)


    Du kan se hvilken type det er i mkvtoolnix :)

  • Jeg har det samme problem. Jeg har et GT30, og det virker helt tilfældigt hvornår den kan afspille en mkv-fil. Ret irriterende :/

  • chrizl ja med mkvtoolnix ka du lidt af hvert og igen mkv er jo kun in container så ka indeholde dvs. ting ved jeg da jeg selv smider fonts, chapters og m.m i dem af og til ik kun lyd, video og subs ^^