Port forward vil ikke virke

  • Hej tweak.
    Jeg har før rodet med port forward og gør det nu igen. Jeg kan ikke umiddelbart få de porte åbnet jeg gerne vil.
    For det første har jeg intet modem, men bare et kabel direkte fra væggen ind i min router. Jeg er normalt kendt med at man har et modem også. Kan min internet udbyder blokere nogle porte?


    På det vedhæftede billede kan man se hvilke porte jeg prøve at forwarde 3977 til 3979. Jeg skulle mene jeg har gjort det korrekt.
    192.168.1.101 er ipv4 adressen på min computer.
    192.168.1.1 er min gateway.
    Man kan også se på billedet hvad min ip adresse hedder, eller den adresse som min router snakker med. Adressen er den samme som den adresse jeg finder på myip.com altså 85.27.175.228


    Jeg har slået firewall fra, selvom det ikke sku være nødvendigt, og har også fjernet flueben fra "Block Anonymous Internet Requests" på min router.


    Er der nogle som har en idé om hvorfor det ikke vil virke? Jeg har brugt diverse hjemmesider til at checke om portene er åbne, og et program der heddet testporttester.


    I testporttester kan jeg kun få forbindelse til port 80 ved at bruge min computers ip 192.168.1.101 men ikke med 85.27.175.228 og kan selvfølgelig slet ikke få forbindelse til noget af det jeg prøvet at åbne.

  • Nu tænker jeg lige - hvor bor du lige siden at du ikke har eget modem? Kollegie? Fælles antenne?


    Begge har nemlig typisk en router siddende længere "ude" i systemet - og du kan dermed ikke rigtigt bruge port forwarding til noget da signalet aldrig når din egen router. Det hænder at du kan købe dig en "offentligt IP" hos antenneforeninger, men det er langt fra standard så vidt jeg husker. :pinch:


    Edit: Og ja - dine settings er helt korrekte hvis din PC sidder på 192.168.1.101 (Du husker vel at låse den IP til din PC's MAC addresse, så at andre maskiner ikke pludselig hapser den)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har ikke lige arbejdet med at låse dem fast osv endnu :) og har heller ikke lavet statisk ip, men derfor sku jeg nu nok stadig kunne teste det.


    Ja jeg er på et kollegie. Jeg troede bare, at når internet adressen under routeren er mage til den jeg finder under myip.dk så var der ingen yderligere router imellem mig og internettet, altså på kollegiet.
    Må hellere se om jeg kan få min bror til at lave sådan en server så, da han har sit eget net.

  • Hvor har du testet fra? Det er langt fra alle routere der kan håndtere loopback, så hvis du spørger på din 85.27.175.228 adresse fra "indersiden" af dit net vil det højst sandsynligt ikke virke, prøv eventuelt fra en ekstern computer.


    Der kan godt være nogen udstyr på som blokerer nogle porte selvom du har din eksterne ip direkte på din egen router. Er der ikke noget information at hente på hjemmesiden til det net du benytter.


    /ask