Virusprogrammer

  • Hey,


    Ved ik med jer, men jeg har aldrig været en stor fan af virus software, fordi det er pisse irreterende med pop-ups og al den spild af cpu forbrug. hmm.


    Problemet er, at jeg nu står i den situation at jeg har meget vigtigt software på min comp, som jeg gerne vil beholde, og er højst sandsynligt inficeret med noget nasty virus.


    Så. Jeg overgiver mig, og har derfor brug for jeres guide på den "bedste" virus beskytter derude :)


    Tak på forhånd

  • Umiddelbart ville jeg foreslå Microsoft's eget program - det fylder ikke alverden og skulle vist passe sig selv ret godt.


    Det kræver dog som minimum Vista (eller windows 7) - XP er sgu for gammelt til at de gider udvikle til det længere.


    http://windows.microsoft.com/d…ducts/security-essentials

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er så ikke helt korrekt HerrMansen.
    Jeg kører med MSE på to computere med Windows XP lige p.t.


    Men jo, MSE kan klart anbefales - den trækker ikke særlig mange ressourcer og så chikanerer den ikke med mindre der virkelig er noget at gøres opmærksom på.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Fair nok - det påstår den side jeg linkede til bare ikke. :thumbup:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |