1

søndag, 26. februar 2012, 01:09

Hey Tweakere,

Jeg har et problem med mit OS, Windows 7.

Min lydstyrke er alt for kraftig. Min mixer står på 2% og på trods af det er flash film online meget høje, dem kan jeg ikke skrue ned for. Selv andre ting såsom Winamp er høje. Jeg har Winamp på 4% lydstyrke, og det er meget passende. Jeg skal skrue kraftigt ned overalt og nogle steder er det ikke engang nok.

Jeg har allerede undersøgt eventuelle drivere og systemindstillinger. Næste step er at finde noget software der kan klare det.

Jeg leder efter noget software der ligesom windows xp kan ændre lydindstillingerne mere frit. Er det noget i kan hjælpe med?

2

søndag, 26. februar 2012, 01:35

Hvad for noget lydsystem har du?

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

3

tirsdag, 28. februar 2012, 08:25

Kom med dit lyd-setup.
Lydkort, højttalere mm.

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 840 Evo 250GB
PSU Corsair RM550

4

tirsdag, 28. februar 2012, 11:12

Alså som både GK & Grus skriver ska vi lige ha lidt oplysninger om hva det er for et lydkort og alt det ellers er det ik meget vi kan hjælpe med jo.

5

fredag, 27. april 2012, 01:06

Undskyld jeg ikke har været tilbage til tråden her. Jeg har ikke modtaget nogen mails om besvarelserne.

Mit lydkort er et MAYA EX5 USB.
Mine høretelefoner er et par Sennheiser HD 595.

Jeg tror ikke der er mulighed for at manipulere hverken lydkort eller høretelefoner, det var derfor jeg spurgte til 3. parts software.

6

fredag, 27. april 2012, 14:02

har du prøvet Audiotrack's egen Control Panel som følger med?

Downloads for MAYA EX5

7

lørdag, 12. maj 2012, 11:57

Undskyld den lange forsinkelse. Jeg havde ikke fået nogen mail om dit svar.

Programmet der styres helt parallelt med Windows egen volume kontrol. Der er ingen ekstra mulighed for modificere lydniveauet.

Ellers tak for forslaget.

Hvis der er andre der har ideer til software der kunne hjælpe så sig endelig til.

I Windows XP var det intet problem da der både var en 'wave' slider og en 'master' slider. Med andre og kunne man modificere intensiteten af den ene ved at stille på den anden.

Jeg så lige hvordan jeg kan abonnere på tråden, det er hermed gjort.

Raidmax Horus MX Kabinet

Producenten Raidmax har været på banen siden 1988, hvilket giver dem over 25 års erfaring inden for branchen.
Læs Mere

QNAP TS-453mini 8 GB

QNAP er endnu engang vendt tilbage til Tweak.dk redaktionen, og denne gang med en noget kun anderledes 4-bays
Læs Mere

Rocket League PS4

Fodbold med biler i en arena! Holder det? Svaret er et overbevisende JA! Forestil dig at du putter Mario Kart,
Læs Mere

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Shots fired! AMD-forsker sabler NVIDIA GameWorks

Som I sikkert ved, så foregår der en evig krig mellem de to ærkefjender AMD og NVIDIA, og nu er der presset me
Læs Mere

Scammere på spil efter Windows 10-lancering

Enhver begivenhed, der skaber hype og medieomtale, er for scammere og snydepelse, som en flamme er for møl. De
Læs Mere

Sådan ser en photoshoppet Chris Pratt ud

Skuespilleren Chris Pratt, der som bekendt spiller en af hovedrollerne i eksempelvis den nye film 'Jurassic Wo
Læs Mere

Så flot kunne Jak and Daxter 4 være blevet

Naughty Dog, der står bag spillene om Jak og Daxter, havde store planer om netop et nyt spil i serien, men dis
Læs Mere

Ingen mods til Fallout 4 før 2016

Til november udkommer Bethesdas nye spil Fallout 4, men sidder du allerede nu og glæder dig til at se, hvad de
Læs Mere

Måske problematisk at fortryde Windows 10

Hvis du er hoppet over på Windows 10-vognen, har du måske lagt mærke til, at der i 'Indstillinger' er en knap,
Læs Mere

Det kommer Skylake til at koste

Intels nye Skylake-processorer er som bekendt på vej, og tænker du på, hvad de nye processorer kommer til at k
Læs Mere

Nu kan du fravælge updates i Windows 10

Som vi skrev den anden dag, så var en del af Windows 10 Technical Preview, at man kunne få en opdatering, der
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.