Paint??

  • Hejsa!


    Jeg sidder og er ved at blie sindssyg! :cursing:


    Mit spørgsmål er helt sikkert super nemt at svare på, for alle jer kloge hoveder men jeg ka simpelthen ik
    hitte ud af det???


    Jeg vil lave et lille brugerbillede til min bruger på et andet forum.


    Det ska bare være en lille tekst ( hvid tekst på en sort baggrund ), som jeg laver i Paint ( i XP ) og det ka jeg os sagtens men jeg ka simpelthen ik, hverken få beskåret, gemt på pc'en eller kopieret det der lille tekststykke!


    Og undskyld det dumme spørgsmål men hvordan gør jeg?


    ( Som sagt det ska ende med at jeg bare har en lille sort boks, med en hvid tekst indeni som jeg ka uploade på forummet? )


    ;(

  • Hejsa!


    Det var rigtig sødt af dig at tilbyde at lave det, tak. ;) :cheers:


    Men jeg vil nu gerne selv, for det SKAL jeg altså kunne ( bare med lidt hjælp ). Man lærer jo ik noget ved, at nogen laver det hele for en.


    :O :D

  • Hejsa!


    Nu er det ik meningen at det ska være noget fint og fancy og jeg ka derfor nøjes med Paint, hvis det ka laves i det.


    Spørgsmålet går jo på hvordan man gør, da jeg tilsyneladende er for dum til det selv men da der ingen svar er kommet, må jeg vel gå ud fra at man ik ka lave det i Paint.


    :(


    Men ellers tak.

  • Jeg er ikke sikker på jeg forstår.
    Når du skal beskære skal du vel bare trække nede i højre hjørne af dokumentet?


    Start med at lav sort baggrund ved hjælp af den tool som vist nok hedder paintbucket. Og så der efter skriv teksten i hvid. Skriv teksten så langt op mod venstre hjørne som muligt da du beskære ved at trække i dokumentet fra nederste højre hjørne.


    Når du gemmer filen skal du bare gemme den som jpg fil. :)


    Håber det hjalp lidt.

  • Hvis det bare skal være sort/hvid, ville jeg nok gemme det som en .png fil.
    Men ved så bare ikke om paint i XP kan det.


    Det er mange år siden jeg havde med XP at gøre.
    Vi er jo nogen der følger lidt med i udviklingen. ;)

  • Hejsa!


    Jeg gir op! :cursing: X(


    Nu ka jeg fandeme ik engang, få baggrunden til at være sort os inde i tekstboksen! Jeg ved godt at jeg bare ku skrive teksten i frihånd men det blir sgu for grimt.


    Men tak for hjælpen. ;)

  • Nu spørger jeg så lige - hvilket system sidder du lige og leger med Paint i?


    I XP er der to kasser man vælger imellem (mener den har tre forskellige byggeklodser hvor du kan se den ene har gennemsigtighed) - I Windows 7 kan jeg bare vælge "opaque eller Transparent"

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu spørger jeg så lige - hvilket system sidder du lige og leger med Paint i?


    I XP er der to kasser man vælger imellem (mener den har tre forskellige byggeklodser hvor du kan se den ene har gennemsigtighed) - I Windows 7 kan jeg bare vælge "opaque eller Transparent"


    Han skriver i første post at det er i XP.