Pludselig scan af virus

  • Hmm.. Sad lige og kiggede på jer tweakere, da min norton antivirus pludselig starter op med at scanne for virus?! Har íkke trykket på noget, og har heller ikke sat den til en planlagt scanning.. Hva sker der? Er det tidlige drillenisser der er på spil?! :boxed:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ja det er 2004! Ikke at det gør noget, men alligevel!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Er det den der boks der dukker op engang imellem?
    Altså den hvor der står Norton AV skanner nu blablabla
    Og så er der to knapper OK og annuller tror jeg det er.
    Det er irriterende, og den "feature" var ikke i NAV2003.

  • Nej, det er selve "antivirus" scanne-billedet hvor man kan se hva den scanner osv..Skal formatere imorgen, så finder jeg ud af det der!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hmm ok, jeg er nemlig ved at blive tosset af det andet.
    Sagen er nemlig at mens den scanner kan man ikke lave andet, dvs at den stopper alt andet imens.
    Sådan cirka ihvertfald.

  • Bare sæt datoen til igår inde under schedule scan, og så sig den kun skal scanne en gang, så gør den det ikke mere :)

    ASUS P5N-E SLI Nforce 650i
    Intel core2 duo E-6300
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    3GB PC5400 Corsair XMS2
    Saphire x1950Pro Extreme edition
    2X160GB Western digital Sata raid 0

  • Jeg har brugt norton meget længe, men har lige skiftet til avast 4.1, med succes. Og så har jeg sygate som firewall. Det kører perfekt, og så er det gratis, og meget hurtigt til at opdatere. :))

    ASUS P5N-E SLI Nforce 650i
    Intel core2 duo E-6300
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    3GB PC5400 Corsair XMS2
    Saphire x1950Pro Extreme edition
    2X160GB Western digital Sata raid 0


  • F-Secure 5.52 - hvorfor griner du af det? er det skod? er det gratis? 8o


    men jeg vil gerne være sikker på ikke at få virus eller blive hacked eller lign. ...måske burde jeg investere i NIS 2004 ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    F-Secure 5.52 - hvorfor griner du af det? er det skod? er det gratis? 8o


    men jeg vil gerne være sikker på ikke at få virus eller blive hacked eller lign. ...måske burde jeg investere i NIS 2004 ?


    Griner ikke... Smiler. :))


    Det er kanont nice... og har fået kanone anmeldelser... Som det har fortjent. ;)


    Nej, det er ikke gratis... Det koster ~ 70$ (~ 420 kr) så vidt jeg husker.


    Det bedste er somregl aldrig gratis, men man kan godt få noget gratis noget som virker okey. Syntes dog der er nogle ting jeg ikke vil have gratis-programmer til, men istedet bruge noget der måske koster lidt, men som så også er det værd ... IMO...


    Har selv brugt NIS 2004 PRO indtil ikke for så langt tid siden da jeg skiftede over til F-SECURE. NIS 2004 er god på FireWall-delen, men deres AntiVirus sutter desværre stadig røv... Derfor skiftede jeg. Blev træt af AV´en.


    Har indtil videre ikke fortrudt mit valg.

  • Det bedste gratis er helt klart avast! (http://www.avast.com), fungerer rigtig godt her, dejlig let brugerflade osv. Har prøvet norton trial'en man kan hente på download.com tror jeg det er, men synes det er for sløvt. Men prøv at downloade nogen trials af de forskellige antivirus programmer og se hvad du bedst kan lide :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Det bedste gratis er helt klart avast! (http://www.avast.com), fungerer rigtig godt her, dejlig let brugerflade osv. Har prøvet norton trial'en man kan hente på download.com tror jeg det er, men synes det er for sløvt. Men prøv at downloade nogen trials af de forskellige antivirus programmer og se hvad du bedst kan lide :)


    Hvor cool ... http://www.avast.com/i_idt_1519.html *G*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Det bedste gratis er helt klart avast! (http://www.avast.com), fungerer rigtig godt her, dejlig let brugerflade osv. Har prøvet norton trial'en man kan hente på download.com tror jeg det er, men synes det er for sløvt. Men prøv at downloade nogen trials af de forskellige antivirus programmer og se hvad du bedst kan lide :)

    Øhh gratis, ja i 60 dage står der

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • avast 4 home edition er gratis :) Bruger det selv sammen med en Sygate firewall 8)
    I mine øjne kan jeg ikke længere se hvorfor jeg skulle betale for et antivirus program til flere hundrede kroner, når jeg kan bruge et helt gratis, som oven i købet opdaterer tit :) Og så er det også "no-nonense", altså ikke allemulige smarte funktioner, AV, rescuefunktion og så noget p2p skidt, nåh ja, selvfølgelig også en mailscanner :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    avast 4 home edition er gratis :) Bruger det selv sammen med en Sygate firewall 8)
    I mine øjne kan jeg ikke længere se hvorfor jeg skulle betale for et antivirus program til flere hundrede kroner, når jeg kan bruge et helt gratis, som oven i købet opdaterer tit :) Og så er det også "no-nonense", altså ikke allemulige smarte funktioner, AV, rescuefunktion og så noget p2p skidt, nåh ja, selvfølgelig også en mailscanner :)

    sorry havde ikke læst om home edition specifik og på deres forside står der at det er på prøve i 60 dage og så skriver de godt gemt at home dition er gratis :rolleyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR