Billigst mulig Windows 7 Prof/Ultimate?

  • God morgen Tweak.


    I den nærmeste fremtid regner jeg med at skulle opgraderer min computer. Dertil følger jo også et nyt styresystem, mest af alt fordi den 32bit Vista jeg har til at ligge mildest talt er lidt begrænsende.


    Derfor ville jeg høre jeres personlige erfaringer med at skaffe Windows 7 billigt.
    Er det opgraderingspakke, studentløsning eller noget ligende der bedst kan betale sig.


    Jeg ville self helst have en cd hvor jeg kan installere Windows 7 direkte, frem for en opgradering (Medmindre det self. er vildt billigere)


    Mvh Buen

  • Windows billigt? Så store prissvingninger er der heller ikke på Microsofts produkter.


    Men der er jo, Windows 7 Home Premium, som er ret billigt, kan fås til omkring 800kr.


    Hvorimod der er Pro, som koster 300-400 kr. mere, og Ultimate ligger på omkring 1500 kr.


    Der er ingen grund til at bruge penge på Pro og Ultimate hvis du ikke skal bruge nogle af de funktioner som de indebærer..


    Du kan se her, hvad de forskellige kan http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Mange tak for svaret.


    Jeg menes bare at have hørt at man kunne spare en 4-500 kroner ved at få de fx. igennem ens studie, men eftersom at det slet ikke er lige så dyrt som jeg troede er det jo ikke helt så aktuel.

  • Uha, det ved jeg ikke.. Men har dog hørt før, at folk har fået deres Office pakke i gennem deres studie, men Windows, tror jeg ikke.. :)


    Men nej du har ret, det er slet ikke så dyrt.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Hvis vi snakker IT relaterede uddannelser så er det helt omvendt - vi får Windows 7 (op til Prof) gratis, men skal selv punge ud for Office.


    Dette er dog via Microsoft's E-Academy service - mener vi får en lille rabat fra UCN for en Student Office pakke separat. ^^


    Men hvis du er i tvivl så hør da lige ad med dit udannelsessted. 8o

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg fik rabat på min Windows XP i tidernes morgen da jeg var på Teknisk skole via Microsoft's egen side da man havde studiekort men det er jo nogle år siden efterhånden om det så os glæder for Windows 7 ved jeg ik ^^