You are not logged in.

Tweak.dk

Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.

Indsend nyhed

Tweak.dk

1

Saturday, February 11th 2012, 10:12am

Bærbar nulstiller datoen og laver fejl i SSL-certifikat

Hej Tweak

Min studiebærbar (HP Pavilion - angivet på billedet under indlægget) er i denne uge begyndt på to (måske uafhængige fejl).
Fejl nummer et: Datoen bliver ændret. Første gang det skete ændrede jeg blot datoen tilbage dags dato, men da det nu er sket igen, så orker jeg det ikke lige. Datoen har ændret sig med præcist 3650 dage (hint?) (10 år hvis man ikke medregner skudår) men uret står som det bør.
Fejl nummer to: Jeg anvender ofte https på internettet og hver gang jeg gør dette kommer min internetbrowser (SRWare Iron) op med en fejlmeddelelse der angiver en fejl i SSL-Certifikatet. Min viden på dette område er begrænset, så i må selv lige fortælle mig hvordan jeg præciserer fejlen. En af de hjemmesider der melder fejl er encrypted.google.com .

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med mine problemer

God weekend, ThyzoN.

2

Saturday, February 11th 2012, 10:17am

skif BIOS batteriet i den :) så holder den op. Det løser begge fejl du oplever.
Workstation:
CPU: Intel C2D E6750 2,66Ghz - MB: AsusTek P5K/EPU - RAM: 8Gb Kingston HyperX PC8500
GFX: ATI 5770 1024Mb - Display: Samsung 226BW 22" - OS: Win 7 64bit

Server:
CPU: AMD X2 240e 2,8Ghz - MB: AsusTek M4A785TD-V/EPU - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) 400MB/sec reads - 1,2Ghz dualcore Adaptec 6805 PCIe - OS: Ubuntu Server 10.04LTS

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

3

Saturday, February 11th 2012, 3:39pm

skif BIOS batteriet i den :) så holder den op. Det løser begge fejl du oplever.
ja det lyder 100 sikkert som om BIOS batteriet er færdigt