• Kommer an på dit behov.


    Jeg har selv Home Premium og synes ikke jeg mangler noget.


    Går ud fra at jeg mangler nogle features, som er der i Professional og Ultimate, men saver dem ikke.

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Ulempen ved 32bit, er jo at den ikke vil kunne udnytte alle 4GB RAM, da de 1GB RAM der er på
    grafikkortet også tæller med i det antal RAM 32bit maksimalt kan håndtere.


    Men om det er noget du vil kunne mærke ved jeg ikke.
    Men hvis du så senere vil smide nogle flere RAM i, er du nød til at installere 64bit.


    Hvis du installere 32bit, vil der nok være ca. 3,2GB RAM til rådighed.

  • okay :)


    Så bliver det i hvertfald 64 bit :)


    men hvad vil så være bedst at købe ? Professional, ultimate eller home ?


    det kommer anpå dit behov, jeg køre selv Ultimate i Windows 7 32bit udgaven.


    jeg har bla. deaktiveret køre som administrator, forældrekontrol (el. hva fuck den nu hedder) så jeg bare køre programmerne ved at double klik på dem, og 32bit pga. jeg bare vil ha noget som køre og til dagligt kan du slet ik mærke forskel på 32bit el. 64bit :razz:


    eneste er spil som bla. Crysis 2 som køre en dårlig scripted engine som gør du skal ha 64bit for at få High-Quality Textures samt DX11 udover det virker 32bit med det meste.


    p.s. har selv 4gb ram og et GTX 570 med 1280mb ram og ka fint bruge omkring 3,70~3,80gb ram med bla. double Prime95 kørende 8o

  • Okay..


    Men jeg køber 64 bit tror jeg kan lige så godt få mest ydelse ud af det + det er nok det der blive brugt i fremtiden til spil osv :)


    Tror det bliver ultimate da det lyder til at have lidt mere at byde på


    men Fnugski her kan du se hva de forskellige versioner indeholder:


    http://www.neowin.net/news/win…ence-between-the-editions


    http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

  • Nu er computeren jo alligevel af ældre dato, hvis det skulle være for at få mere ydelse ud af computeren.
    Jeg ville nok spare pengene op i stedet og så købe en ny computer om et års tid, en ny hurtigere computer(i omkring samme klasse som den nuværende) med Windows 7 kan fås til omkring de 4000kr.
    Nu er Windows 8 heller ikke alt for langt væk, så du kunne f.eks. købe en ny computer omkring det tidspunkt.


    Windows vista er ikke fantastisk, men med diverse opdateringer, er det i mine øjne svært at retfærdiggøre udgiften til Windows 7, computeren er ikke fantastisk og bliver ikke meget bedre af at installer windows 7 på den i stedet for vista.


    Derudover kan jeg ikke se den store mening i at købe andet en Home premium, da computeren alligevel ikke kan bruge mere end 16GB ram og de andre features so pro og ultimate giver adgang til, er oftest ikke særligt brugbare for de fleste.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ellers er der vel stadig den gratis smagsprøve på Windows 8, man kan benytte sig af?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Okay..


    Men jeg køber 64 bit tror jeg kan lige så godt få mest ydelse ud af det + det er nok det der blive brugt i fremtiden til spil osv :)


    Tror det bliver ultimate da det lyder til at have lidt mere at byde på

    Ellers er der vel stadig den gratis smagsprøve på Windows 8, man kan benytte sig af?

    I think not - betaer og spil plejer aldrig at være en særlig god blanding. Specielt mht. til drivere :evil:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du har sikkert ret :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • mener nu at i Windows 8 kan bruge alle Windows 7 Drivere, så skulle jo ik være det store problem faktisk, brugte selv Windows 7 Ultimate under hele "Beta" versionerne og det virkede fint os med spil der kom, selv om der var nogle enkle i ny og næ som ik rigtig virkede, men tror ik det vil være sådan med nye spil idag ^^