Program til konvertering af film iPad/Apple TV

  • Hejsa


    Hvilke programmer bruger I til at konvertere film til iPad og Apple TV? Jeg bruger selv Handbrake, men synes ikke resultatet er ordentligt, specielt på Apple TV.


    Det er primært mine DVD'er jeg konverterer, så der skal mulighed for at vælge lydspor og sætte tekster på.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg har brugt DVDFab de sidste par gange, hvordan resultatet er ved iPad og ATV formater ved jeg ikke, det har jeg ikke haft gang i.


    /ask

  • Jailbreak dit Apple TV og kør XBMC :P så har du ikke brug for alt det der apple formater.
    Jeg kører XBMC på min Ipad, Iphone og Apple Tv.. og det spiller smooth. jeg kan se film hører musik og hvad jeg ellers har tilføjet til min server direkte på alle enhederne..


    Jeg har aldrig haft held med de konverteringer, og mange gange bliver man mødt af noget sikkerhed på ens dvd'er osv.. så opgav til sidst at få et ordenligt stykke film ud af det..

  • Jeg ved godt at det er nemt med XBMC, men gider ikke være afhængig af JB! Og normalt har jeg ikke problemer med kopibeskyttelse, så det "eneste" jeg mangler, er et ordentligt konverteringsværktøj... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Så i stedet for at jailbreake én gang, vil du hellere være afhængig at skulle konvertere alle dine videoer?
    I stedet for at jailbreake, og installere XBMC, og derefter ikke bekymre dig om formater fremover?


    Jeg kan anbefale aTV FLash: http://firecore.com/atvflash-black

    Er enig med Bubbi.


    du jailbreaker 1 gang.. og når der så sjældnt kommer en update du faktisk kan bruge så går der ingen tid før der er et jailbreak.. og så tager det omkring 30 sekunder at jailbreak den..

  • Jeg har haft både Pade og iPhone JB'et flere gange, men hver gang har jeg oplevet at enheden blev langsommere, lavede flere fejl osv. Og det gider jeg simpelthen ikke rode med! Desuden kan jeg godt lide at køre med nyeste iOS -uanset hvor få ting der bliver rettet.


    Og af samme grund, har jeg ikke lyst til at være afhængig af en app/funktion som kræver JB og at skulle vente på at nyeste iOS (måske) bliver JB'et.
    Jeg er helt enig i at det giver mere arbejde, til gengæld virker det altid -også med nye enheder.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Jeg har haft både Pade og iPhone JB'et flere gange, men hver gang har jeg oplevet at enheden blev langsommere, lavede flere fejl osv. Og det gider jeg simpelthen ikke rode med! Desuden kan jeg godt lide at køre med nyeste iOS -uanset hvor få ting der bliver rettet.


    Og af samme grund, har jeg ikke lyst til at være afhængig af en app/funktion som kræver JB og at skulle vente på at nyeste iOS (måske) bliver JB'et.
    Jeg er helt enig i at det giver mere arbejde, til gengæld virker det altid -også med nye enheder.

    Jeg har ikke oplevet nogen problemer på Apple TV overhovedet med jailbreak.
    Og på Iphone har jeg oplevet den blvier langsom, men det er sgu min egen skyld med alt det lort jeg piller ved..

  • Jeg opgiver at hjælpe mere her.
    Det er efter min mening for tosset at bruge så meget tid på at konvertere alle ens videoer,
    når AppleTV er så simpelt at jailbreake, og XBMC giver SÅ mange fede features.


    Og du kan på ingen måde sammenligne jailbreak af Apple TV med hverken iPhone eller iPad.
    Apple TV er jo et MEGET simpelt stykke hardware i forhold til både iPhone og iPad.


    Men held og lykke med arbejdet med at konvertere...
    Godt det ikke er mig, siger jeg bare.. :rolleyes: