Office Home oveni Office Starter?

  • Hej.


    Har købt en Acer laptop med Windows 7 og Office Starter 2010. Har nu investeret i Office Home & Student 2010 og er i tvivl om jeg skal afinstallere den "medfødte" Office Starter først og så installere Office Home eller om jeg bare skal installere Office Home oveni Starter?


    På forhånd mange tak for hjælpen.


    mvh ?(

  • Jeg ville personligt fjerne den gamle installation, inden jeg installerer noget nyt, jeg kan ikke se nogen gavn i at beholde den skrabede starter udgave (i det tilfælde at den ikke bare aktiverer installationen, som jeg ikke lige kan svare på).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ja, Pinky, jeg har surfet på MS hj.side og er blevet noget forvirret... Får heller ikke mange resultater af at Google problemet. Ville egentlig tro, at man bare skulle lægge oveni (ved ikke, om man fjerner noget vigtigt, hvis man afinstallerer Starter først..), men nu har jeg jo fået samme svar fra Maverick og RTM, så er faktisk blevet i tvivl efter at have set MS hjemmeside, hvor der står en masse om Office 2007 og den gratis opgraderingsperiode - det kan jeg ligesom ikke bruge til noget.
    Kan ikke forstå, at der ikke er andre, der er i tvivl om dette spørgsmål, så lader det hænge lidt endnu.
    Tak for dit input, Pinky.
    Mvh

  • hvis du ikke af installerer office starter først ved jeg af erfaring at så beholder du begge versioner af office på computeren hvilket jeg ikke kan se den store fordel i udover at man kan se to åbne excel-ark samtidig ved at åbne et i hver sin office.

  • Det ser ud til, at flertallet mener, Starter skal afinstalleres...
    Troede faktisk, at de "flettede" sig sammen automatisk, så man ikke fik dobbelt, men det var måske kun i gamle dage, man kunne det. Skal ikke gør mig klog på noget som helst, ved ikke noget om det !
    Var det en idè at lægge Home oveni og hvis der så viser sig at ligge "dobbelt", så fjerne Starter bagefter?? - eller er det helt hen i skoven?
    Mvh

  • Nej.


    Det er vis du vil installere det samme software på 2 forskellige maskiner så går det galt. Selvfølgeligt kan du installere to forskellige MS programmer på samme maskine.


    /ask

  • Hejsa Jacobask.
    Hvor dejligt at se, at du er her endnu. Du hjalp mig igennem opsætning af Linksys for et par år siden og jeg var dybt taknemlig og er det stadig! Har virket perfekt lige siden.
    Forstår det sådan, at hvis jeg ikke fjerner Starter, så kommer der til at ligge både Starter og Home "ved siden af" hínanden? (jeg troede de "flettede" sig sammen - eller som Pinky siger, fjerner Starter automatisk).
    Ville du fjerne Starter inden du lægger Home ind?
    Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke ved, om Starter er født med noget driver-halløj, som så mangler, hvis jeg fjerner den først...
    Har købt Home til lovlig installation på 3 forskellige maskiner og dit svar lyder som om, der kan opstå problemer med maskine nr. 2 og 3, hvis jeg lægger Home på dem? Hvilke problemer?
    Tusind tak for din hjælp.
    Mvh
    Den gamle.
    :boxed:

  • Min ærlige mening, er at du gør noget stort ud af noget der virkelig ikke er særligt problematisk.


    Det bør altid være muligt at afinstallere office starter installationen, fra en computer hvor det er preloadet. Windows er et seperat produkt fra Office, så der er ikke noget der bør holde op med at virke, hvis du fjerner office pakken.


    Det bør altid være muligt at installere office pakken på en computer uden office pakke, hvis du har en gyldig installations nøgle, som ikke er beregnet til opgradering af en tidligere installation.


    Altså den sikreste måde at få en office pakke der virker, er at fjerne den gamle og installere den nye, når nu du har købt en fuld installation, ikke beregnet på opgradering.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.