Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. januar 2012, 15:42

Jeg har en Komplett 8k http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10468 som har et mærkeligt problem, når den starter. Først vil den starte op, så jeg kan se, hvem der har lavet bundkortet.. OG så slukker den! Derefter starter den op igen, og det virker. Har sendt den til reparation, hvor de har kørt test på alt, og startet den op 10 gange, for at finde problemet. De fandt intet. Den var som den skulle være. Får den tilbage her nogen uger efter, sætter den til, første start og den gør det!
Hvad kan være skyld i det ??

*Sendte den også ind, fordi jeg fik problemer med den, efter jeg havde formateret den. Eftersom jeg begyndte at installere drivere til bundkortet og windows update, så vil den kun starte op til min skrivebordsbaggrund. Formaterede den 2 gange, men det blev ved med at ske... Den fejl fandt de heller ikke....
Nu skal jeg så til at installere driverne til den, og så må jeg se, om den gør det igen

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

2

onsdag, 11. januar 2012, 16:12

hmm, det første jeg lige tænker ud fra din beskrivelse er strøm relateret. At der måske er enten for lidt, eller for meget, spænding på den kontakt hvor den sidder til. Det vil uden problemer godt kunne give sådan et problem. Så prøv hvis du kan at sætte den til i en anden kontakt - skift helt lokale hvis du kan, da problemet, måske kan være i hele den sikringsgruppe som dækker den kontakt du bruger nu. Hvis den også gør det der så begynder det virkelig at være mærkeligt :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

3

onsdag, 11. januar 2012, 18:58

Ham manden fra kundeservice sagde også, at det kunne være strøm relateret. Jeg havde så bare ingen anelse om det var det, så jeg kunne ikke svare ham på, om det var det.
Har ikke mulighed for at flytte den :/ Er der ikke noget andet jeg kan gøre ? Min gamle stationær brugte også en 750W PSU, endda den lidt ældre version.

*De har givet mig et stort C: drev, og foretrækker at have et C: på 80 gb og resten på D:, men diskhåndtering vil kun lade fjerne ca. 228 gb, ca. ½ af hele min 500 gb harddisk ? :( er det ikke muligt at få det til 80 i stedet uden en formatering, for det vil bare give mig problemer igen

Corsair Hydro H60

4

onsdag, 11. januar 2012, 19:10

Ham manden fra kundeservice sagde også, at det kunne være strøm relateret. Jeg havde så bare ingen anelse om det var det, så jeg kunne ikke svare ham på, om det var det.
Har ikke mulighed for at flytte den :/ Er der ikke noget andet jeg kan gøre ? Min gamle stationær brugte også en 750W PSU, endda den lidt ældre version.

Tjaa så begynder det at blive lidt besværligt at teste, specielt hvis det er noget i den sikringsgruppe du sidder ved som laver problemet. Du kan dog hvis der ikke er alt for langt til en anden sikringsgruppe bruge et forlænger ledning. Men problemet med det er at den nemt også kan lave problemer, specielt når man smider en gamer pc på :) Men du kan prøve hvis du har et langt nok kabel.

*De har givet mig et stort C: drev, og foretrækker at have et C: på 80 gb og resten på D:, men diskhåndtering vil kun lade fjerne ca. 228 gb, ca. ½ af hele min 500 gb harddisk ? :( er det ikke muligt at få det til 80 i stedet uden en formatering, for det vil bare give mig problemer igen

Du kan bruge dette lille tool http://www.extend-partition.com/free-partition-manager.html

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

5

onsdag, 11. januar 2012, 21:17

Jeg kan godt midlertidigt bruge en forlængerledning, og så suge strøm fra en anden stikkontakt hvis det er sådan jeg kan tjekke det?

Efter jeg havde sagt hvor meget den skulle formindske og sådan noget (med det program du linkede), skulle den genstarte. Bagefter får jeg meddelelsen BOOTMSG could not be found. press ... to reboot. Er ikke sikker på det var BOOTMSG, men det var tæt på. Når jeg så trykker genstart, gør den det bare i gen.
Nu har jeg så sat den til at formatere, så kan få min patitioner, men så håber jeg ikke jeg får samme problem som sidst, med at efter nogen opdateringer, kan den ikke noget )))))):

Corsair Hydro H60

6

onsdag, 11. januar 2012, 21:23

Jeg kan godt midlertidigt bruge en forlængerledning, og så suge strøm fra en anden stikkontakt hvis det er sådan jeg kan tjekke det?

ja det er det sådan set, dog skal det ikke være en stik kontakt der er i samme rum som nu, skal helst være en kontakt et stykke væk, så plejer man at kunne være sikker på at samme en anden sikringsgruppe.

Efter jeg havde sagt hvor meget den skulle formindske og sådan noget (med det program du linkede), skulle den genstarte. Bagefter får jeg meddelelsen BOOTMSG could not be found. press ... to reboot. Er ikke sikker på det var BOOTMSG, men det var tæt på. Når jeg så trykker genstart, gør den det bare i gen.
Nu har jeg så sat den til at formatere, så kan få min patitioner, men så håber jeg ikke jeg får samme problem som sidst, med at efter nogen opdateringer, kan den ikke noget )))))):

hmm lyder underligt, har ført gjort det uden de helt store ting der gik galt. Dog ville den fejl være hurtig at fixe uden at reinstalle, men desværre forsent nu :)
Man kan starte Windows repair funktionen via install DVDen også der inde lave en fixmbr, så skulle den lave en bootrecord igen nu hvor den gamle nok var blevet overskrevet.

7

onsdag, 11. januar 2012, 21:35

Så jeg booter bare fra min Windows DVD, ligesom hvis jeg ville formatere, men finder en reparationsmenu i stedet ? Har aldrig vidste der var flere muligheder, andet end at formatere sådan.

Nu har jeg så en ekstra partition som hedder "Reserveret til systemet (D:)" med 100 mb i, hvor 30 af dem er brugt. Åbner jeg den, er der ikke noget. Hvad er den til ? Undskyld hvis jeg spørger meget, men kun sådan jeg kan lære det (:

Corsair Hydro H60

8

onsdag, 11. januar 2012, 22:21

Så jeg booter bare fra min Windows DVD, ligesom hvis jeg ville formatere, men finder en reparationsmenu i stedet ? Har aldrig vidste der var flere muligheder, andet end at formatere sådan.

jeps vælger man "repair windows" under install så får man en normal dos prompt, hvor man kan køre en del forskellige kommandoer og redde en Windows i en del tilfælde. Søg eventuelt på google omkring "Windows 7 repair" der kan man finde en del af de ting man kan.

Nu har jeg så en ekstra partition som hedder "Reserveret til systemet (D:)" med 100 mb i, hvor 30 af dem er brugt. Åbner jeg den, er der ikke noget. Hvad er den til ? Undskyld hvis jeg spørger meget, men kun sådan jeg kan lære det (:

hmm det er et godt spørgsmål, aner ikke lige hvad den bruges til eller hvorfor den er der.

9

onsdag, 11. januar 2012, 22:28

Nårh, men mange tak for hjælpen (:

Corsair Hydro H60

10

fredag, 27. januar 2012, 10:27

hvis du fortsat har problemer med at boote kan du trykke på linken her under og hente filen, udpak den og brænde .iso filen til en cd/dvd (en cd er stor nok) det er en boot cd med mange forskellige værktøjer. bl.a til at lave nye partationer uden at formatere og til reparation af boot manager til xp eller windows 7.

http://www.hiren.info/pages/bootcd her kan du se hvad cd'en indeholder

http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.1.zip og her er et direkte download link til .iso filen af cd'en

det er et rigtig fedt værktøj at have liggende
og alt der ligger på cd'en er freeware så det er helt lovligt at bruge.

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

11

fredag, 27. januar 2012, 16:59

Jeg formaterede bare lortet, så nu er der ingen problemer der. Ellers tak (:
Kan alle de programmer så åbne op, uden windows? Hvis man har virus, har man godt nok mange programmer, man kan scanne med på den cd.

Har fået en, til at se på problemet med, at den genstarter. Han sagde, at det er fordi, hver gang man slukker strømmen til pcen, så tror bundkortet det er nyt og tjekker noget igennem, inden det starter? Og noget med en switch på bundkortet? Kan det passe? Hvis jeg ikke slukker på kontakten, så starter den normalt

Corsair Hydro H60

12

lørdag, 28. januar 2012, 00:49

Har fået en, til at se på problemet med, at den genstarter. Han sagde, at det er fordi, hver gang man slukker strømmen til pcen, så tror bundkortet det er nyt og tjekker noget igennem, inden det starter? Og noget med en switch på bundkortet? Kan det passe? Hvis jeg ikke slukker på kontakten, så starter den normalt
jo det kan sagtens være en løsning på problemet. jeg har set det før så jo det er da i det mindste vær at prøve.

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Tilsvarende tråde

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere

0

Antec ISK600M - Microtower

Hvis du ikke er til de store k
Læs Mere
Seneste nyheder

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere

0

Android Lollipop kom ikke til HTC One M7 og M7 Google Pley Edition

Mo Versi, chef for Product Man
Læs Mere

0

Acer er klar med ny 27 tommer G-Sync gamer skærm

Acer har lanceret en ny 27 tom
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.