kX Project drivere

  • Hej


    Siden jeg købte Creatives Inspirer 5700 højtalere har jeg haft problemer med at når lyden er meget høj, forvrænges lyden, til trods for at jeg også bruger et Audigy lyd kort. Dette har været ualmindeligt træls, for man forventer jo at når man har smidt over 3500.- efter lyd, burde det virke. Selv ikke opdaterringer af driver har løst dette problem.....men
    idag faldt jeg så over denne side kX Project, og nu er tingene totalt ændret.
    jeg hentede driveren som faktisk er en ganske lille pakke på 4.1 mb og installerede skidtet, sad og rodede med instillingerne en ½ times tid, og hvilken fryd :clap: .....
    Konen var afsted for at hente datteren fra dagpleje og skulle over til svigerfar, som bor lige i nabolaget, og kørte forbi vores hus. Hun ringede og spurgte hvad jeg havde gang i, for hun kunne høre høj musik da hun kørte forbi :dance: ...
    Disse drivere er simpelthen et mindre mirakel for mit system, lyden er perfekt ved både høj og lav afsplining. Ingen forvrængning overhovedet, og mulighederne for at tweake er mange og spænende.
    Og med min 101mb store soundfont fil, er dette som at få et nyt sæt højtalere...
    Tjek dem ud, det kunne jo at i kunne få lige så stor glæde ud af dem som mig...
    Det var bare det jeg ville sige :crazyeyes:
    Del gerne jeres erfarringer, hvis i også oplever det samme som jeg....

  • Jeg har bare installeret dem, uden af at afinstallere creatives. Creatives mixer og AudioHQ virker der efter ikke. Om det er den rigtige måde skal jeg ikke kunne sige, men det virker perfekt. Jeg sidder stadig med et stort grin på og lytter på mine favorit numre 8)

  • Det var så lidt.
    Jeg har læst lidt og rodet noget mere med driveren, og fundet ud af den ikke understøtter EAX. Et mindre tab i forhold til den extrem høje lyd kvalitet man får i stedet.
    I film er lydbilledet blevet meget mere klart, jeg hører detaljer jeg ikke før har hørt. Jeg kan sige det med sikkerhed, da min datter ser børnefilm på min computer og derfor har jeg ser og hørt dem et utal af gange.
    Jeg er stadig igang med at rode med indstillingerne og jeg må sige at lyden kun bliver bedre og bedre.
    Det skal også siges at det kræver mere at indstille disse drivere end creatives. Men resultatet er meget meget bedre.

  • Er det en driver jeg ville kunne bruge?
    Jeg har et creative SB live (ct4620)


    Jeg ved ikke ret meget om det kort fordi det er et jeg har købt brugt, så hvis der er en der kan fortælle mig lidt om mit kort så ville jeg blive meget glad.


    Understøtter det 5.1, EAX, alle sådan nogle ting.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hej


    Det er hvad der står på først på KT´s


    The kX Audio Driver is an independent WDM (Windows Driver Model) driver for all EMU10K1 and EMU10K2-based soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including the SoundBlaster Live! series, the E-mu Audio Production Studio (APS) card, and the Audigy / Audigy2 series of cards. (Full List ).


    Så ja det kan du godt

  • Har kørt med den i et stykke tid, og har også fået gode resultater. Bortset lige fra lidt problemer med skiften rundt af hovedtelefoner og surroundhøjttalere. Og har også oplevet at den fucker i det og spiller en høj hyletone i stedet for alt det andet, ved ikke hvorfor. Men stadigvæk klart bedre end Creatives. Især når man har rodet med DSPen:D

  • Ja, det er en top nice driver men min mic. funker ikke med den installeret, jeg har prøvet alt.


    At den ikke virker er måske forkert formuleret da jeg godt kan høre mig selv når jeg taler i den men når jeg optager i lydoptager f.eks så er der ingen udsving på grafen og den har intet optaget.


    hmmmm?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr