FTP Program/Guide?

  • Hejsa..


    Jeg har små 300GB data på min computer, jeg skal have delt på en eller anden måde. Så når jeg er på andre computere ved fx. en kammerat, skal jeg have adgang til filerne fra min egen computer derhjemme. Orker ikke at slæbe rundt på en ekstern harddisk, så tænkte på at man må da kunne dele mappen, også via internettet hente det man nu skal bruge. Tænkte på en eller anden form for FTP program?
    Har aldrig benyttet sådan nogle programmer, så ved ikke hvilke der gode, om det er gratis eller koster penge er ligemeget, det skal bare fungerer 100%. Gerne sådan at man også kan streame fra den her computer, så man ikke engang behøver at hente filen, men bare kan se den direkte. Computeren er på en 90/90mbit linie så det burde kunne lade sig gøre skulle jeg mene?



    På forhånd tak

  • Filezilla fungerer glimrende, du skal bare huske også at åbne porte i din router.


    Hvis det er noget du skal gøre meget, så vil jeg nok anbefale en NAS løsning, så slipper du for at have din maskine stående tændt.


    EDIT: Du snakker om at streame, det kan i teorien godt lade sig gøre, men du skal ikke op i særlig stor bitrate før det kommer til at knibe med at streame f.eks film over nettet. Mange har problemer med at få båndbredde nok på deres lokale trådløse net...


    /ask

  • Hvor stor kvalitet skal du have for TeamViewer kan nu bruges til VPN, filoverførsel (FTP) og fjernskrivebord ;)


    Det er gratis.

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Okay super. Jeg har ingen router, så det bliver ikke noget problem. Det drejer sig om film i 1080p bliver det for voldsomt at streame? Altså jeg sidder på en 90/90 linie, hvis en kammerat sidder på en fx. 20/2 linie, burde han så ikke kunne streame fra mig?

  • Hvor stor kvalitet skal du have for TeamViewer kan nu bruges til VPN, filoverførsel (FTP) og fjernskrivebord ;)


    Det er gratis.

    Mener jeg har prøvet TeamViewer for et års tid siden, netop til noget VPN, vidste ikke at man også kunne bruge det til FTP. Men syntes kvaliteten på det VPN noget var så ringe, at jeg slettede programmet. Men vil da lige tage et kig på det program igen :)