Må man installere Windows 7 på Stationær + Bærbar

  • Nej, du har købt licens til én installation. Afhængigt af din udgave, så kan må du godt først installere på en bærbar, og derefter på en stationær, hvis du først fjerner installationen fra den bærbar. Med andre ord: Kun på én maskine af gangen.


    /ask

  • Min bærbar blev leveret med Windows 7 Home og jeg har Windows 7 ultimate til min stationær, skal jeg bare lade det forblive sådan, istedet for at forsøge at installere Windows 7 begge steder?


    Men er der ikke allerede Windows 7 begge steder?

  • En OEM licens er en der fulgte med f.eks. din bærbar.
    Hvis der sidder et Win7 klistermærke i bunden af din bærbar med et serial osv, så det nok en OEM version du har dig.


    Men tror nu ikke det ændrer på hvor mange du må installere på, vil egentlig tro det er det modsatte (At den helt sikkert kun er til 1)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Så betyder det at den windows 7 ultimate som jeg gav 1200 kr for kun kan bruges på 1 pc?

    Hvis du har købt en OEM licens, og du skifter bundkort - så ja. Dine 1200 er pludselig væk.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis du kun har givet 1200,- for en Ultimate, er det en oem licens du har. (Kan ikke lige huske priserne fra hoften, men mener at ultimate i en retail version, koster +3K).



    En Oem licens binder sig til den første computer du aktivere den må, mens en retail version giver ret til at have det installeret på en pc ad gangen).

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Og hvordan tjekker man om det er OEM?

    Du ringer bare til MS og spørger dem hvis du er i tvivl, men hvis det er et licens som sidder på bunden af din bærbar er det med sikkerhed en OEM licens.


    Hvordan kunne du få tanken at du kunne bruge den samme windows licens på flere forskellige maskiner? :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hvis det nu er en OEM han har købt i en butik uden at de lige har nævnt det for ham (eller spurgt selv) så kan det sagtens lade sig gøre at have den tankegang at selvfølgelig fungerer det her software man køber til en maskine "af gangen" :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis det nu er en OEM han har købt i en butik uden at de lige har nævnt det for ham (eller spurgt selv) så kan det sagtens lade sig gøre at have den tankegang at selvfølgelig fungerer det her software man køber til en maskine "af gangen" :P

    ja klart, men han snakker jo om samme nøgle :S Står der ikke også OEM uden på pakken/dvd/cd når man køber dem?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Kan ikke helt se problemet.. Du har Windows 7 på din bærbare og et til din stationære.. Det betyder vel ikke det store om det er Home eller Ultimate på sin lappy. Eller er det bare mig?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • PsyCho: Nu putter du ord i min mund. Prøv lige at lære quote værktøjet at kende. :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kan ikke helt se problemet.. Du har Windows 7 på din bærbare og et til din stationære.. Det betyder vel ikke det store om det er Home eller Ultimate på sin lappy. Eller er det bare mig?

    Ultimate giver nogle fordele som jeg har købt og betalt for, men jeg fandt vidst ud af, at det ikke var lovligt. Jeg blev dog aldrig klog på det med OEM. Nogle siger at man godt må, andre siger at det må man ikke. Så jeg har bare valgt ikke at løbe nogle risici og så beholde Windows 7 home på bærbar og Windows 7 Ultimate på stationær.

  • Det er mere et spørgsmål om Windows lader dig gøre det end om " du må ". Hvis det er en OEM du har på den bærbare så kan den ikke flyttes over til en anden PC (eller rettere en anden model bundkort)


    Ja - det er surt at du har smidt "så mange penge" og kun fået en enkelt licens men sådan kører Microsoft. Apple har nogle lidt andre regler (Mener det er 4 licenser per "køb" man får med til husholdningen)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er mere et spørgsmål om Windows lader dig gøre det end om " du må ". Hvis det er en OEM du har på den bærbare så kan den ikke flyttes over til en anden PC (eller rettere en anden model bundkort)


    Ja - det er surt at du har smidt "så mange penge" og kun fået en enkelt licens men sådan kører Microsoft. Apple har nogle lidt andre regler (Mener det er 4 licenser per "køb" man får med til husholdningen)

    ud fra licensreglerne må man ikke


    men uanset hvad kan man kun have den samme OEM version aktiveret en gang