Update af motherboard drivers

  • Hej Tweak


    Jeg har lige købt ny computer og installeret mine motherboard drivers med den medfølgende CD. Jeg er nu, naturligvis, blevet opmærksom på at der er en nyere version af de drivers ude (Gigabyte Z68XP-UD).


    Mit spørgsmål er så: Kan jeg bare installere "hen over" eller skal de "originale" drivers jeg installerede fra CD'en slettes først? Og hvordan gøres dette helt korrekt?


    :)

  • kan du godt, gør jeg uden problemer, virker fint, tager du dem manuelt igemmen windows updater den bare driverne.


    eneste jeg fjerner helt hver gang er Audio og GFX.


  • ja det kan du godt, har aldrig set at der er sket noget ved at gøre det. Dog hvis man gør det, så skal du kun installere en ting ad gangen. Så ikke noget med at update motherboard drivere også lige efter lydkort (eller andet). Der skal være en genstart imellem. Ved at følge den fremgang har jeg aldrig set noget gå galt i de mange år jeg har rodet med computere, både hjemme og arbejde.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2