Mobilt Bredbånd.

  • Hey, da kæresten samt jeg selv skal bruge noget mobilt bredbånd. Vil jeg høre jeres forskellige oplevelser omkring disse.. Er selv lidt på bar bund..


    Pt har vi Dansknet. Hvilket jeg er YDERST utilfreds med. SÅ ustabilt. Med mobilt bredbånd vil det gøre det nemmere at transpotere rundt, men ved også at signalet sikkert er dårligt da det er i betonbygninger vi bor i.


    Men hvilken oplevelser har i med div mobile bredbånd? Bor i Randers, og der går nok ikke lang tid før vi flytter ca 16km ud af byen, så ved ikke om mobilt bredbånd er løsningen.



    Ellers hvilket Internet selvskab bruger i som IF jer er super.


    Alle imputs modtages gerne


    Mvh


    Kim

  • shopper man hos en udbyder som bruger enten 3 eller TDCs mobilnet så går man som regel ikke galt i byen. Tjek deres sider med din adresse og se hvem der vil kunne give bedst forbindelse også skriv resultatet her.


    bruger det selv meget på min telefon, med TDCs net og det spiller ganske fint. Oplever ikke de store problemer de steder jeg er. Men alt kommer an på dækning der hvor man opholder sig mest, så tag et kig på deres sider om hvem der vil være bedst.
    Begge udbydere har en "billig" udbyder på deres net, 3 har Oister (måske flere) og TDC har Telmore, Fullrate og en bunke andre.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Det ville være optimalt hvis I kan låne en dongle fra dem og teste den derhjemme en dags tid.


    Herhjemme har jeg 0 signal hos 3. Ikke just heldigt når man har både mobil og bærbar som gør brug af nettet. ;(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Nemlig.. Og når man samtidig bruger det til at spille fra.. Skal det helst kunne dække hele tiden.
    Hvad hvis snakker alm internet. Hvilket udbyder bruger i der? Som skrevet er YDERST utilfreds med Dansknet.


    Det kommer meget an på hvad der er i området. Men som regel går man ikke galt i byen med at snuppe noget via kabel tv (Stofa eller YouSee), specielt hvis du har haft problemer med det kobber-par som DanskNet bruger nu, det vil andre DSL udbydere så også bruge og måske løbe ind i samme problemer, hvis de problemer altså er stabilitets problemer.
    Havde selv DanskNet for mange år siden og forbindelsen kørte sådan set ok, men deres udstyr var noget crap og kommunikation med dem var næsten umuligt.


    Har lige pt Fullrate og haft dem i en små 4 års tid nu vel og er meget tilfreds, bor dog kun 400 meter fra centralen, så jeg har super god forbindelse (40/10Mbit).

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg skal have i tankerne at her hvor vi bor nu, bor vi nok max 3-6mdr. Og derefter flytter vi på landet. Har undersøgt yousee. De har ikke mulighed for at dække der. Så skal enten være over tlf stikket eller mobilt. Mobilt er godt da kæresten så derved vil kunne få net på hendes job, uden at skulle bruge sin tlf til det. Men på den andne side skal det heller ikke være lort.
    Har kigget på telenor og 3. Begge siger de yder op til 16mbit. Men her hvor vi bor nu havde jeg for 2år siden 3 på prøve og det var lort, da den skulle igennem betonvægge. Men ting kan have ændret sig. skal ikke kunne sige

  • Det har ikke ændret sig så meget, armeret beton mure er dræber for alle typer trådløse signaler. Dette kan der ikke gøres noget ved.


    Lyder dog som om, at det bliver lidt af en prøve at finde en ok forbindelse til jer. Men hvis det ikke er beton mure der hvor i flytter hen, så hvis 3 eller TDC siger ok for mobil dækning så kan i tage det jo, ellers så er der kun kobber forbindelser tilbage og her kommer det meget an på længden af kablet til nærmeste central hvilken forbindelse i kan få.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Evt. hvis I har smartphones, så har 3 f.eks. en løsning med 3 simkort, så der er til tlf. pc og tablet (eller hvad man nu lige vil bruge).


    Mange af de nyere smartphones kan også bruges som internetmodem, og i kunne jo teste nettet med sådan en, hvis I selv eller nogen I kender har en.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har testet et hav af forskellige mobile bredbånd og i den forbindelse, har jeg også testet både Telia og Oister i beton blokke.


    De trak begge 2 det lovede, så i det byggeri jeg tjekkede, er der altså god dækning alligevel.


    Jeg kan anbefale at du tjekker, hvilke selskaber der eventuelt har monteret en mast omkring dit byggeri - hvis du så køber en løsning uden binding kan du medbringe den og se, når du flytter.


    Du kan tjekke 3g dækning på mastedatabasen.dk, se vejledning her: 3g dækningskort

  • Du kan også bruge en smartphone med 3G til at checke dækningen.


    Reelt kan det bare være noget så simpelt som det normale mobil signal. Hvis Sonofon fx stort set ikke har mobil dækning, ja så skal man ikke vælge dem eller en billig leverandør der bruger deres netværk - og det er der flere der gør.