hjælp mit DNS/DDNS virker ike på nasen

  • hej tweak


    jeg har haft en nas i lang tid men først nu har jeg haft tid til den
    det er en LG NETWORK STORANG N2B1/N2R1
    min men DNS siger at den virker nå jeg så linker Domainet så kan det ikke. her er et billede over DNS/DDNS menuen
    http://tinypic.com/r/1627220/5 her
    kan nogen hjælpe mig ??

  • Der kan være flere ting på spil, hvis jeg har forstået det ret, så prøver du at kontakte din NAS udefra via nogle DDNS indstillinger og det virker ikke.


    Først og fremmest skal du regne med, at du skal forwarde nogle porte fra din router til din NAS, der tilsvarer de tjenester du vil tilgå udefra.
    F.eks. skal du forwarde port 80 (og evt. 443) hvis du vil køre en webserver.


    Hvis du har problemer lokalt på dit netværk, skal du benytte en funktionalitet der ofte kaldes NAT loopback eller benytte ip adressen for NASen lokalt for at tilgå den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • i nasens menu under WEB SERVER stå det på
    User Web Port 80
    SSL Support User FRA
    Web SSL Port 443såå
    min router er en dray tek vigor2130 (hige speed gigabit router)


    Firmwaren er lige blivet opgradere på web Firmwaren men på Optical Disc Drive er ikke blivet opdateret siden 2009-12-18




    Firmwaren for LG NAS, som du kan downloade fra LG er ikke anerkendt af værktøjet. Sandsynligvis på grund af manglende forlængelse (lige nu hedder den H102 og vil godt opdateret til H104 som jeg her downloaded) . firmare BH10NS30_1.00-09.exe. Dette kan også ændre værktøjet. Desværre har jeg ingen idé om, hvordan de vil nu komme til drevet. Er der nogen der har en idé eller erfaring?


    stram op LG! :pokey: .