Win7 & MiniDV-Cam

  • hej gutter
    jeg har et ældre MiniDV-Cam (Sony DCR-HC17E), der er kommet frem fra loftet. Driveren kun er 32bit pga. alderen og derfor har jeg stødt ind i nogle problemet med win7 64bit selvfølgelig, da ingen jeg ikke kan få den til at virke med nogen af windows' std. drivere.
    Nogen der ved hvordan man får den til at samarbejde med win7 64bit?
    bruger lige pt usb som forbindelsestype, ville det gøre nogen forskel at bruge firewire?
    Vil bare blive glad, hvis jeg kan få billedet igennem, lyd er underordnet.

  • Prøv at finde manualen frem, jeg er slet ikke sikker på at du kan hente video osv via USB.


    En bekendt har sådan et kamera (aner ikke hvilket mærke/model udover at det er minidv), hvor man kun kan småting med USB, hvis man skal hente video skal man bruge firewire, men som sagt prøv at læse i manualen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • den KAN hente video via usb, men usb-driveren er kun til winXP, men virker dog også på vista32bit... det er der problemet ligger at jeg mangler en 64bit og den findes vidst ikke, så hvad findes der af billige firewire-løsninger, hvis man kun har usb i sin nye com?