itunes problemer

  • Hej Tweakers


    fik endelig løst mit ene apple problem, men jeg har endnu et denne gang er det iTunes den er gal med...


    jeg har i et stykke tid haft problemer med at bruge iTunes ordenligt dvs at komme ind iTunes Store, enden kommer jeg aldrig ind eller også kommer den frem med en halv færdig (loadet) side hvor jeg ingenting kan gøre, problemet er faktisk først kommet efter at det seneste iTunes udkom, men er det nogen der har en løsning ud over jeg selvfølgelig kan hente den gamle udgave, gider ikk den kommer med de opdaterings pjat hver gang man starter iTunes...

  • Mystisk, det problem har jeg kun oplevet en enkelt gang, men det er vel snart et års tid siden.
    Der kom ret hurtigt efter en opdatering, og så var problemet løst.
    Kan dog ikke huske om jeg måtte slette den gamle, og installere dn nye, eller bare opdatere normalt.


    En løsning kan være, med den ældre version, at du slår "Søg efter ny version" fra.
    Så slipper du for den besked når du starter iTunes op.


    Er det på en Mac du har problemet?
    Bruger du nogen speciel DNS? Det kan nemlig også have indflydelse på hvor hurtigt den connecter til iTunes Store.

  • sidder på PC :)


    En løsning kan være, med den ældre version, at du slår "Søg efter ny version" fra.
    Så slipper du for den besked når du starter iTunes op.
    hvordan ???


    speciel DNS ???


    den connecter slet ikk til iTunes store, den går bare i stå og det kommer intet frem...


  • Først den med opdateringerne:
    Hvis dit iTunes er på dansk: Op i menuen 'Rediger', ned i 'Indstillinger', og så i fanen 'Generelt' nederst, fjern hakket i 'Søg automatisk efter nye softwareopdateringer' og tryk 'OK'.
    På engelsk: I menuen 'Edit' og ned i 'Preferences', i fanen 'General' nederst, fjern hakket i 'Check for new software updates automatically' og så tryk 'OK'.


    DNS'en er kort sagt nogle servere der oversætter en www adresse til IP'er, så din computer kan finde ud af hvilken server rundt
    omkring i verden den skal hente hjemmesider fra.


    Der kan man vælge at bruge nogle andre hvis man fx synes dem ens udbyder har er for langsomme..
    De kan indstilles flere forskellige steder, så som i din router eller i netkortindstillingerne på din PC.


    Hvis du har lyst kan jeg lave en lille hurtig guide til dig i morgen.
    Er lidt sent. Så daffer nemlig i seng nu. :sleeping: