Windows 7 sprog?

  • Hey. Mig og min kæreste vil gerne Windows 7 på vores stationær, men vi har et lille problem. Min kæreste er fra Norge og jeg er fra Danmark, hvis vi køber en home premium edition i Danmark, kan vi så sætte det til engelsk sprog så vi begge to for nytte at det? Det samme gælder sådan set hvis vi køber det fra hens forældre i Norge. Så vidt jeg har læst mig frem til så kan man kun ændre sprog på ultimate eller professionel edition, men kan man vælge et andet sprog ved installationen?


    Michael.

  • I kan sagtens købe en Windows 7 udgave på engelsk, men det er korrekt at man ikke uden videre kan ændre ændre sprogindstillingerne på homepremium udgaven.


    Så officielt i det mindste er den låst til det sprog i køber, hvis i tager home premium udgaven.


    Her er OEM udgaven af Windows 7 Home Premium, den engelske udgave vel og mærke: LINK
    OEM udgaven er den billigste udgave og uden at gå i detaljer den de fleste bør vælge.


    Det er i øvrigt muligt at den kan findes andet steds billigere, nu valgte jeg bare tilfældigt komplett.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cwart
    Tak for svaret, men hav er forskellen på OEM udgave og den "normale" udgave?


    Det er mindre forskelle:
    - OEM giver ikke support fra MS selv, hvilket de fleste aldrig ville bruge alligevel.
    - OEM tillader færre hardware ændringer for computer, før den skal aktiveres igen, det plejer dog ikke at være noget større problem, det er muligt at der efter et par ændringer er behov for at ringe til Microsoft, men de plejer at være meget "large" omkring det.
    - Retail udgaven indeholder vidstnok både 32bit og 64bit Windows, stortset alle nyere computere har en CPU som understøtter 64bit.


    Alt i alt er retail ofte spild af penge.


    Hvis du allerede har en gyldig windows licens kan du kigge på en opgraderingsversion, bemærk dog at den kun kan lave en komplet opgradering fra Vista, ellers bliver det alligevel en reinstallation.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.