• Hej,


    Jeg har lige fået dyret tilbage fra rep, og den er klar hardware mæssigt, men jeg vil gerne have mine 2 diske formateret, og startet fra ny.


    Windows, og standard drivere (fra cd'er) osv har jeg.


    Problemet er at jeg gerne vil have en eller andet form for checkliste eller lign. hvor jeg ved lige hvad der skal installeres og drivere der skal updates..


    Jeg har fundet alle de her "driver update" programmer noget, som man kan købe online, hvor den finder alle dine outdatede drivere osv. Men jeg har vist læst noget om at det er scam? Hvis det ikke er tilfældet kunne i rekomendere nogle programmer osv til at starte på?


    Jeg kører Windows 7 (64bit) forresten.


    mvh,
    burger.+ :cheers:

  • Brug windows update fra en start af, så kan maskinen køre.


    Ind på bundkort producentens website og hent de drivere, som ligger der. Der er ingen let vej rundt om det, altså et sted hvor du kan finde alle drivere. Måske har bundkort producenten et online program, som sørger for at opdatere for dig, bla. MSI har det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • driverupdaters er stort set altid scam, især hvis de koster.
    Derudover er de nemme at lave selv hvis man kan programmere en smule :)
    Eksempler på driverupdaters der ikke er scam er fx. envy til diverse linux distroer der hjælper med at sætte diverse config filer op også... Men for windowsbrugere er det en ren jungle, så det er bedst at lade være med at bruge dem.


    Win7 er faktisk rigtig god til at genkende hardware, og windows update kan holde de mindre vigtige drivere opdateret. ved vigtigere drivere (herunder gfx drivere) får man ikke konfigureringsprogrammerne med, hvilket kan være en last for nogle brugere.


    Steam, hvis du gør brug af det, kan installere og vedligeholde drivere til AMD og ATI grafikkort. Der er stadig lidt småting der skal rettes hist og her IMO, men ellers virker det fint.


    Hvis det er en færdigbygget maskine fra en af de større producenter (dell, asus mv.) kan du tjekke deres hjemmeside. Førnævnte firmaer har deres drivere listet pænt op, men de er tit forældede og sjældent nødvendige hvis man kører win7 i forvejen.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200