Domæne-registrering

  • Jeg er ved at registrere et domæne til min hjemmeside. Jeg skal kun have domænet, da jeg har den hostet på min server.


    1: Men hvad skal jeg være opmærksom på?


    2: Er det muligt at få email med, eller er det kun når man køber host også?


    3: Bedste side at købe domæne på (billigste)?


    Tak på forhånd. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • 1. Du skal måske overveje at købe for en 5-årig periode i stedet for 1-årig, da Google giver lidt gratis rank på det.. Desuden kan det næsten ikke andet end betale sig hvis det er et .dk-domæne, da dk-hostmaster tilbyder det sidste år gratis og at det oven i købet bliver billigere pr. år :)


    2. De fleste udbydere tilbyder mailhost, hvis det kun er det du har brug for.. Du skal alligevel købe domæne gennem en webudbyder, så du kan lige så godt vælge en der tilbyder mailhosting

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    1. Du skal måske overveje at købe for en 5-årig periode i stedet for 1-årig, da Google giver lidt gratis rank på det.. Desuden kan det næsten ikke andet end betale sig hvis det er et .dk-domæne, da dk-hostmaster tilbyder det sidste år gratis og at det oven i købet bliver billigere pr. år :)


    2. De fleste udbydere tilbyder mailhost, hvis det kun er det du har brug for.. Du skal alligevel købe domæne gennem en webudbyder, så du kan lige så godt vælge en der tilbyder mailhosting


    1: Det er .com. :) Og vil gerne starte med 1 år, for lige at se hvordan det går.


    2: Mailhost? Hvordan foregår det? :)



    Tak for det hurtige svar.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • _______Nyregistrering___Flytning_____Årlig fornyelse
    .com___11,50 EUR______11,50 EUR___11,50 EUR


    Det her er taget fra deres hjemmeside.. Så nej, det kan ikke passe :) Det du kigger på er bare prisen for Unoeuros service


    Forresten, når du køber det via Unoeuro (jeg har samme udbyder, dog som webhotel) får du som minimum DNS administration med.. Og med det kan du faktisk koble dit domæne på Gmail, hvis du er interesseret i det.. Bare søg på Google Apps for Free


  • 2) Som karga er inde på, kan du få Google Apps i en gratis udgave, det er simpelhen genialt (og det virker også som en almindelig gmail konto).


    3) Nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at få hostet dit DNS, men hvis du overvejer at bruge gratisdns.dk (hvilket du bør), syntes jeg du skal bruge de få kroner ekstra de tager over billigere alternativer.
    Så vidt jeg kan se koster det 119kr for et nyt .com domæne hos dem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    2) Som karga er inde på, kan du få Google Apps i en gratis udgave, det er simpelhen genialt (og det virker også som en almindelig gmail konto).


    3) Nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at få hostet dit DNS, men hvis du overvejer at bruge gratisdns.dk (hvilket du bør), syntes jeg du skal bruge de få kroner ekstra de tager over billigere alternativer.
    Så vidt jeg kan se koster det 119kr for et nyt .com domæne hos dem.


    Jeg har allerede hostet ved dyndns, men ikke noget problem at skifte. Og kan være jeg skal tjekke det ud. Tak. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    2) Som karga er inde på, kan du få Google Apps i en gratis udgave, det er simpelhen genialt (og det virker også som en almindelig gmail konto).


    3) Nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at få hostet dit DNS, men hvis du overvejer at bruge gratisdns.dk (hvilket du bør), syntes jeg du skal bruge de få kroner ekstra de tager over billigere alternativer.
    Så vidt jeg kan se koster det 119kr for et nyt .com domæne hos dem.


    Jeg tjekkede lige det Google Apps ud. Hvis jeg skriver det domæne jeg ønsker (som ikke er registreret endnu), siger den jeg kan få et års domæneregistrering for $10.


    • Et års domæneregistrering for $10
    • Privat domæneregistrering for at beskytte mod spam uden beregning
    • Fuld DNS-kontrol og domænestyring
    • Automatisk konfigureret til at fungere med Google-tjenester
    • E-mail, kalender, online-meddelelser, websider mv. helt gratis


    Så for kun $10 får jeg altså registreret mit domæne i et år, samt email osv? Eller er der mere der skal betales, som de ikke lige fortæller? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • Pas, jeg syntes ikke at deres hjemmeside er videre sigende, det sidste punkt er selve google apps, resten svarer mere eller mindre til at benytte gratisdns hvor du så selv skal opsætte dns records osv.


    Men udgangspunktet må vel være at hvis du ikke kan finde mere information, så må det være den pris det koster.


    Ellers hvis det bliver uigennemskueligt, så kan du altid flytte domænet over til gratisdns og så køre det derfra.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har registreret mit domæne til min SWTOR guild hos godaddy.com


    De fik den op at køre rimelig hurtigt, og synes det er rimelig nemt at sætte op med DNS mv.


    Samt så har du mulighed for at få mail med, hvor du betaler under $3 for 2 år med uendelig plads og 10 email kontoer