Windows 7: Home eller Ultimate - er det pengene værd?

  • Hej folkens.


    Jeg tænker lidt, om ultimate er pengene værd - altså er det ca. 600 kr værd at købe sig til Ultimate frem for Home versionen? Får man 600 krs værdi ud af det..?


    Skal have Windows 7 nu her snart, og i stedet for at download det som mange jo sikkert gør, vil jeg faktisk gerne købe det. Men prisforskellen på Home premium til ultimate er 600 kr; dog er jeg usikker på om det er pengene værd...


    Kom lige med nogle meninger om det :)

  • Før jeg købte Windows 7 brugte jeg en piratkopi af Ultimate-versionen, fordi.. Ja, hvorfor ikke...? :) men da jeg købte det valgt jeg Home Premium, fordi den havde hvad jeg havde brug for


    Du kan finde en oversigt over forskellene på Microsofts hjemmeside.. Der er bl.a. BitLocker i Ultimate, så du kan låse dine filer.. Men der kan du lige så godt bruge det gratis alternativ TrueCrypt, som vist nok også er bedre? Kender ikke forskellene, det er bare for at illustrere at man nok ikke behøver at betale for det ekstra i Ultimate.. Hvis man ikke har brug for det

  • køb da Windows 7 Professional der kan du da i det mindste slå alt det "Kør som Administrator" pis fra hvis det er det du vil undgå, jeg kan personligt ik klare det, blir idiot af det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    køb da Windows 7 Professional der kan du da i det mindste slå alt det "Kør som Administrator" pis fra hvis det er det du vil undgå, jeg kan personligt ik klare det, blir idiot af det.


    Ultimate :razz: :razz: :razz:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    køb da Windows 7 Professional der kan du da i det mindste slå alt det "Kør som Administrator" pis fra hvis det er det du vil undgå, jeg kan personligt ik klare det, blir idiot af det.


    Hvornår er det egentlig man har behov for at gøre det? Jeg har aldrig haft brug for det på min egen maskine.. Men det har haft en effekt på nogle andre computere jeg har brugt, også selvom den aktive (og eneste) bruger var administrator....

  • Ja Win 7 udkom købte jeg Ultimate. Alene fordi man kunne købe det på Amazon.co.uk til samme pris som Home Premium kostede her i DK..


    Godt nok er min licens på engelsk, men Ultimate giver adgang til installation af sprogpakker.


    Men tag Home Premium - det er MERE end rigeligt. :razz:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga


    Hvornår er det egentlig man har behov for at gøre det? Jeg har aldrig haft brug for det på min egen maskine.. Men det har haft en effekt på nogle andre computere jeg har brugt, også selvom den aktive (og eneste) bruger var administrator....


    Har heller aldrig brugt det, på trods af jeg både ejer en licens af Professionel og Ultimate.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • nu bryd jeg mig så heller ik om UAC og det pis i Vista noget af det første jeg slår fra når jeg kommer til en Windows 7 maskine med Pro el. Ultimate da jeg simplehen synes det er spild af tid og energi at ska slås med den og denes popup, jeg skulle sku da vide hva man laver på ens maskine :crazyeyes: