Hvor mange kører Linux?

  • Tænkte det kunne være interessant lige at høre hvor mange der kører Linux, og hvilken distro de kører.


    Personligt kører jeg Arch, og føler at jeg er ved at have ret godt styr på det, men det har godt nok været en del timer i at få det sat op som jeg gerne vil have det, og der er da også stadig en del ting, der ikke virker helt efter hensigten. Personligt kan jeg godt lide, at der altid er noget man kan lave bedre eller fixe, samt muligheden for at lave et system, der er tilpasset præcis efter mine egne behov.

  • kører Ubuntu Server 10.04.1LTS på min server - gad ikke betale ~3k for en WinSMB og det kører da ganske fint. Roder ikke så meget med opsætninger på den længere, den får lov til at køre der ud af :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Kører det ikke lige pt. men har kørt med Ubuntu af flere omgange :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Kører Arch på min server/HTPC for tiden, derudover administrerer jeg et par Debian 'Squeeze' servere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Kører som regel enten Gentoo eller en Ubuntu variant (for det meste XUbuntu, og tidligere fluxbuntu indtil de sakkede bagud)...


    En anden distro jeg har haft gode erfaringer med på serveren, er Wolvix, en slackware baseret distro... heldigvis med pakkemanager :D


    Arch har jeg også erfaringer med, dog knapt så gode... Har alt for tit haft probs med at installere det... mine maskiner gider det åbenbart ikke -_-

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Arch har jeg også erfaringer med, dog knapt så gode... Har alt for tit haft probs med at installere det... mine maskiner gider det åbenbart ikke -_-


    Jeg har også haft en del problemer med deres officielle installations medier, men heldigvis virker archboot :)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tror også først at det lykkedes for mig 10. gang jeg faktisk prøvede :) men det kører jo bare som en drøm, når man så har brugt et par dage på at sætte det op :)

  • Har et par maskiner der kører Ubuntu 10.04 LTS.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra