OS geninstallation til Win7 - Starter

  • Hej drenge og piger.


    Jeg er desværre kommet i den situation at jeg har glemt adgangskoden til min lille notebook.
    Jeg har prøve alle mulige kombinationer af kodeord, men det er så lang tid siden at jeg har brugt den at jeg ikke længere husker det.
    Jeg har så været inde og lede efter geninstallationsfiler til Win7 Starter, hvor det så er at jeg kan bruge min egen produkt nøgle og fandt en side hvor det var at man skulle hente en iso-fil og så gå ind og ændre på en fil der hed ei.cfg vha. programmet 7-zip for at ændre på filen sådan at den kan bruges til at installere windows 7 starter.


    Det link jeg referer til er: arstechnica
    hvor kan kommer ind på siden: mydigitallife
    hvor det er at man kan hente installationen.


    Problemet er så at jeg ikke kunne få ændret den ie.cfg fil til at blive til win7 starter, den sagde at det ikke var muligt. Derfor tror jeg så måske at det er fordi jeg har valgt den forkerte. der er nemlig en del installations-iso-filer at vælge imellem.
    Vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke ved om det her er lovligt, men jeg har jo egentlig betalt for min windows 7 har bare ikke fået en cd med da jeg købte den.


    Hvis der er andre idéer eller links til lettere at kunne geninstallere med min produktnøgle er de også velkomne :)

  • Hvad er det for en computer?


    En del computere har skjulte partitioner til reinstallation af windows, som man kan tilgå under start af computeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Der skal være mulighed for selv at re-installere computerens OS, hvis du ikke kan findes en recovery partition, så kontakt producenten af computeren, så burde det være muligt at få fremsendt re-installations medier for et mindre vederlag.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Du kan prøve og se om ikke du kan finde et par ting her, som måske kan nulstille dit password, så du kan komme til at bruge maskinen igen.


    http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm


    Her er en masse forskellige tools, lidt nede på siden skulle der være en god samling af muligheder, som du kan prøve


    http://www.hiren.info/pages/bootcd


    Kan du bare få nulstillet password, så kan du jo bruge systemet igen, og sætte et nyt op ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • http://pcsupport.about.com/od/…dministrator-password.htm


    Der er lidt muligheder der.


    KAn huske at man i Windows XP kunne logge ind i fejlsikret tilstand og så hacke passworded via CMD, men har ingen idé om det virker i Windows 7 og desuden kan jeg ikke huske proceruren :S


    Fandt dette: "from the minute the pc starts up hit F8 repeatedly. choose safe mode. Login as "administrator" (usually no password) and remove the password on your main account. reboot afterward into normal mode."


    Så er der en lang video, som jeg ikke gad se igennem, men måske den kan bruges?
    http://www.youtube.com/watch?v=EMQh6_alzew

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().


  • Den "Fejl" er blevet rettet i vista og win 7. så det er kun i XP man kan undgå spæringen.


    til trådstarter. så vidt jeg husker er der et program der hedder "hirens Boot cd" mener den kan fjerne dit password, men er ikk sikker :)
    så vidt jeg husker er det det vi bruger på mit arbejde, hvis folk har password på deres pc :)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6