Microsoft Office til Mac Air

  • Jeg har en veninde, der lige har købt en Mac Air. Hvordan får hun Microsoft Office på den. Hun er studerende og derfor vil jeg umiddelbart mene at en studielicens er netop det hun skal bruge, men når jeg søger på %C2%A7strmatrix5%3a^%22MacOS+%C2%A40.0000000000%22%24%C2%A7specifictaxonomy%3a^%22Software|6%2fOffice+%26+regnskab|176%22%24]edbpriser.dk bliver de alle leveret på DVD-Rom og der er ikke drev i den.


    Hvor er det bedst og billigst at købe den online. Jeg har fundet den på Microsofts egen hjemmeside til 1199 kr. men er det mulit at finde den billigere (DVD-udgaven kan fås til lige under 800 kr og jeg ville umiddelbart mene at en downloadudgave burde koste minimum eller det samme som det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Mit bedste bud er at du enten må låne et eksternt DVD drev, eller købe DVD skiverne og lave et image hun kan indlæse.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Hun har besluttet sig for at downloade og betale lidt ekstra. Det andet er for besværligt synes hun.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ask: Jeg vil foreslå det til hende, men jeg tvivler på hun har lyst til at sætte sig ind i en ny officepakke selv om det ikke er så svært.
    Hun er ikke så interesseret i computere. Faktisk købte hun sin Air for en måned siden, men har ikke pakket den ud før nu hvor studiet startede.


    RTM: Det ser meget interessant ud. Jeg sender det videre til hende. Under listen af skoler der er kvalificeret kan jeg ikke lige finde hendes, men det kan jo være hun kan få det til alligevel.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Ask: Jeg vil foreslå det til hende, men jeg tvivler på hun har lyst til at sætte sig ind i en ny officepakke selv om det ikke er så svært.


    Det er nærmest fuldstændigt maget til office 2007, dvs man får ikke det nye "ribbon" med. Min kæreste som også er total computer imbecil fik installeret open office og det kører altså bare.


    Det afhænger selvfølgeligt lidt af kravene man har, men de fleste bruger alligevel ikke de ekstra funktioner der er i MS office. Du skal bare lige starte med at den sættes op til at gemme i .doc filer i stedet for den åbne standart (som MS office ikke læser ud af kassen).


    Ellers ser det studietilbud da ok ud.


    /ask


  • Umiddelbart er jeg rimelig sikker på at openoffice mere end dækker hendes behov. Det eneste jeg kunne være lidt i tvivl om er mulighed for at lave præsentationer. Er dette ok i OpenOffice?

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------