Defekt harddisk med OEM

  • Hej alle.


    Min reserve bærbars harddisk er stået af. Og jeg vil gerne sætte en ny i den. Det er ingen problem.


    Men jeg har ikke fået lavet nogle backup af windows vista fra den. Hvad gør jeg så?


    Jeg har OEM nummeret under bunden. Kan man på nogle måde bruge det til at installere en ny Vista på den nye harddisk? (Hvis man havde en OEM skive/USB)


    Det er en HP DV6000


    På forhånd tak.

  • Du kan garanteret få en DVD med Windows tilsendt for et mindre beløb hvis du ringer til HP,
    og forklarer at din harddisk er gået i stykker, og du ikke har mulighed for at lave en backup..


    Det ville jeg i hvert fald prøve hvis det var mig der stod i din situation.
    Nummeret er 70 20 28 45.


    Åbningstiderne er:
    Mandag – Fredag 08:30-18:00
    (Undtagen helligdage )

  • De gange jeg har skulle geninstallere Windows på en OEM maskine uden at have en disk, så har jeg hørt bekendte om de havde en disk i samme udgave eller hentet en fra nettet - dette ser jeg ikke som værende ulovligt, så længe den installeres med en original produktkode.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg kunne forestille mig, at det er ulovligt da det hentes fra et sted hvor det er blevet delt ulovligt.
    Hvis man har købt en computer med præ-installeret Windows, er det vel ens egen fejl
    hvis man ikke har lavet et par gendannelses-skiver første gang man starter computeren op.


    Har godt nok aldrig selv brudt mig om præ-installeret Windows, der er altid en masse programmer
    med som man aldrig bruger.


    Så er sgu glad for jeg fandt Windows 7 Ultimate som pre-order tilbud til ca. 600,- på amazon
    dengang det kom ud.