Søger delphi hjælp!

  • Har nu fundet mig noget delphi, men er stødt i problemer (sker jo når man begiver sig ud i noget nyt ;))



    Bruger denne side til at komme igang med: http://delphi.about.com/librar…20202a.htm?PM=ss12_delphi


    og det er så her jeg er gået i stå: http://delphi.about.com/library/weekly/aa082499.htm
    Nærmere betegnet: "ShellExecute", delphi melder fejl når jeg skriver ShellExecute. Fejlen lyder: " undeclared idintifier 'ShellExecuter' "



    Nogen delphi-eksperter der ved hvad jeg skal gøre for at det vil virke?




    EDIT: her er lige et screenshot, håber i kan fortælle hvorfor de to errors kommer:

  • Man plejer at skulle definere ens variabler.. Har godt nok datalogi, men god - jeg stinker! :)) Syns det er et meget svært program du har rodet dig ud i! Har du ikke manualen? Hvilket program skal du lave?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Man plejer at skulle definere ens variabler.. Har godt nok datalogi, men god - jeg stinker! :)) Syns det er et meget svært program du har rodet dig ud i! Har du ikke manualen? Hvilket program skal du lave?


    Muligt at få en kort beskrivelse af variabler? :D


    Sidder bare og leger lidt med at lave små programmer, så jeg ville prøve at lave en med en knap som linker til en hp ;)

  • Hmm.. Min Delphibog til datalogi er sgu' væk! :boxed: Kan ikke lige præcis huske hvad variabler er - dårlig korttidshukommelse! Skal nok pm dig, når jeg finder ud af! ;) Der var faktisk 2 fra mit datalogihold der skrev 2.årsopgave i Datalogi, den ene lavede et perfekt master-mind og den anden en enarmet 20knægt! Utroligt hvad man kan lave i det program - hvis man altså kan finde ud af det! :T


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeRo
    Jeg har datalogi nu og har du husket at definere variablerne?


    Meget svært at forklare over et forum hvis du ikke har bare en smule viden inden for området :)


    msn? icq?