WI-Fi virker ikke (Win XP)

  • Hej :D


    Her i går valgte jeg at formatere en ældre bærbar der bare stod, og så vidt jeg husker virkede wifi heller ikke før jeg formaterede, men det har det gjort i hvert fald, så troede bare det havde noget at gøre med at den var blevet så umenneskelig langsom.


    men så nu har jeg brugt 2 dage på at prøve at få wifi til at virke på den. Det er forresten en Acer Travelmate 290, og wifi kortet er Intel® PRO/Wireless 2200BG.


    Men til at starte med virkede den driver som er på acer's hjemmeside til denne model ikke(altså det gule "?" blev der inde i device manager), men fandt så ud af hvad kortet hed og downloadede en driver fra intels hjemmeside og det fjernede "?".


    men nu kan jeg ikke finde nogen trådløse netværk, har søgt lidt og har tjekket inde i services og set at event log er sat til "automatic" og at Wireless Zero Configuration er startet


    og så til sidst, så har jeg prøvet at installere ubuntu, og der kunne jeg finde det trådløse internet, men den gad bare ikke forbinde til det.


    så hvad kan der være galt? :)

  • Jeg har oplevet flere gange hvis XP ikke har Service Pack 3 kan den ikke forbinde til min router, så hvis du ikke har installeret Service Pack 3 og den ikke er integrated så prøv at install den og se om det hjælper ^^

  • Jeg har været det samme igennem (ca. samme model og chipset + Win XP) og jeg kunne heller ikke få skidtet til at virke + det var det samme med Windows 7 (64-bit), nyeste chipset driver, etc...gav op til sidst og købte en USB adaptor istedet...


    Jeg regner med det var en forældet version af 802.11 standarden som var årsagen, men kan ikke huske hvilken version det faktisk var...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Hvilken kryptering bliver der brugt?


    Intel PRO/Wireless 2200BG understøtter ikke WPA2, som det ses i manualen til det:



    fra specs:



    manual/specs: INTEL


    undskylder fucked formatering :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • 2200BG kan godt køre med WPA2-PSK, det var bare da den kom ud at det ikke gjorde, det kræver at man opdaterer driveren for at den gør, men mere er der ikke i det.


    Jeg har selv opdateret en computer der havde et 2200BG kort og testet det på mit eget trådløse.


    Det er muligt at du skal installere et værktøj fra fabrikanten af computeren for at kunne aktivere og deaktivere den trådløse antenne.


    Nu ved jeg ikke om du har installeret driveren med intels konfigurations værktøj eller uden, men generelt set fungerer windows' indbyggede efter min mening bedre end et ekstra værktøj ved siden af.


    En god indikator for om windows er sat op til at styre det er at den skriver en besked under netværkslisten om at windows ikke er sat op til det hvis der er et andet værktøj sat op til at styre det på computeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.