Spil kan ikke køre i DirectX 10

  • Hej peeps.


    Jeg har et mmo-spil der køre over Steam, Global Agenda, der kan køre enten i DirectX 9 eller 10.
    Når jeg ændre i grafik-opsætningen fra DirectX 9 til DirectX 10, så falder fps'en fra 60 til 1 og hakker selvfølgeligt helt vildt.


    Hvad kan jeg gøre for at spillet kan køre i DirectX 10?


    Her er min PC's specs:


    Vista Ultimate 64-bit
    ATI HD 5870 (driver: v11.6)
    DirectX 11 (i.flg. dxdiag)
    CPU: Q9450 (2,66 OC'ed til 3,21)
    4Gb RAM


    Er der mere du skal vide, så siger du bare til

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • hmm... din computer burde fint kunne trække den slags i dx10


    har du prøvet at opdatere drivere til grafikkort og evt. resten af systemet.


    Har du kørt AV, og antimalware programmer?


    prøv evt. at tjekke joblisten mens du kører spillet og smid et screenshot af den hvis du kan, det kan self. også være en glitch i spillet selv (fx. farcry 2 fik memory leak hvis man spillede med dx10)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Prøv at hente DX 9, 10 og 11 og installer dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Foxx...


    Alt er opdateret til de seneste drivere, og køre Avast, Ad-aware, og Spybot S&D som alle er opdateret.
    Scanner hver dag med Ad-aware og Spybot.
    Jeg vil lige prøve at køre det i DX10 og tage et screenshot af joblisten...


    Går ud fra du mener af Processerne.



    Renegger.....
    Jeg prøvede at finde dem i går, men synes ikke jeg kunne finde dem. Har du et link til hvor jeg kan hente dem? Har DX9 installeret, er jeg sikker på, da et af mine spil har installeret den og Global Agenda køre fint i DX9.


    EDIT: Er det bare den her DX10 til Win XP? --> http://www.directx10.net/archi…tX-10-for-Windows-XP.html


    Hmm, den lå der så ikke alligevel. Men et andet link fra google endte på MS' hjemmeside, men hvordan kan jeg se om det er DX9?....for den hedder bare DXSDK.

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet 4 gange, sidst af SirLonewolf ().

  • Hvad jeg kan se, så er der ikke forskel i de processer der køre fra DX9 til DX10, nogle af dem bruger bare lidt flere ressourcer i DX10.


    Men her et screenshot

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet 2 gange, sidst af SirLonewolf ().

  • Er det ikke lidt fjollet at blurre dit ellers tydelige brugernavn, hva Lonewolf :roller:


    Har du spurgt på det officielle forum? Kunne jo være en shader fejl.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Sssshhh, jeg må ikke blive opdaget ;)
    Det er faktisk ren refleks jeg gjorde det.


    Nej, det har jeg faktisk ikke lige tænkt på....tænkte jo på jer super dygtige folk herinde først :D

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Så længe at der er tale om et enkelt spil, så må fejlen næsten ligge hos udvikleren. Hvis du nu havde samme problem i 2-3 andre spil så ville jeg nok kigge andetsteds.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Dette er den nyeste DirectX i 'End-User Runtime' udgaven og den er til bl.a Win XP, Vista og Win7, både 32-bit og 64-bit, da den indeholder både DX9, DX10 og DX11 filer:


    DirectX (June 2010)


    Der findes en web-installer udgave som er lidt nyere, men den kan man i sagens natur ikke geninstallere, du finder den her.


    Men som HerrMansen er inde på lyder det umiddelbart som en fejl i spillet og kun udviklerne vil kunne fixe det.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Jeg har kigget lidt på spillets forum, og har afprøvet nogle ting.


    Det viser sig at nogle har problemer med DX10 og andre har ikke. Men jeg fandt ingen der har samme problem som mig, men 'kun' har et FPS drop på 10-20.


    Jeg fandt ud af at i 'Windowed' og 'Borderless' Mode køre det fint i DX10...


    DX9
    Med alt på maks og alt enabled (undtagen Vsync), får jeg 62 FPS @ 1920x1200


    DX10 (Fullscreen)
    1-2 FPS lige meget hvad settings er sat til (selv 800x600 res)


    DX10 ('Windowed' og 'Borderless' Mode)
    Med alt på maks og alt enabled, får jeg 62 FPS @ 1920x1200 både med og uden Vsync enabled.


    Franner....


    Takker. Så var det den jeg havde fundet, men det gjorde ingen forskel. Men nu ved jeg i hvert fald jeg har den nyeste DX installeret.

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________