Problemer med installation af win7 64 bit

  • Hej folkens!


    Jeg har nu prøvet og installere Windows 7 64 bit på en af mine kammeraters bærbar.
    Under installationen mistede computeren strøm, så den slukkede.
    Men nu hver gang jeg starter den (og har ikke mulighed for at få den til at boote på disken) begynder den at "installere" igen og kommer med fejl meddelelsen: "The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. windows installation cannot proceed. to install windows, restart the computer and then restart the installation"


    Nogen der har en ide hvad jeg kan gøre?


    Mvh. Lasse Hansen

  • Du smider skiven i - sætter BIOS'en til at boote fra DVD drevet først (medmindre at den allerede spørger om den skal starte fra DVD drevet, altså).


    Når du så kommer ind i installationsprogramet og til hvor du skal vælge drev, sletter du alle de partitioner der dukker op, og laver en ny, og installerer på den. Jeg går ud fra at I er igang med en komplet rensning? - ellers må I smide harddisken i en anden PC og overføre hvad der skal reddes, eller finde en linux frem og køre det fra DVD drevet, og så overføre til en ekstern harddisk.


    Håber det kan bruges. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har prøvet utallige gange og sætte BIOS til at den skal boote op fra dvd drev af, men den kommer ikke med den normale "tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte installation", men den prøver bare og starte installationen op fra den mislykkede gang.


    Og har ingen mulighed for at smide hdd i en anden pc :(



    Og har også prøvet og smide den hdd jeg har i min egen bærbar i hans, da mit OS virker fint, men når den starter op, kommer der en "blå" skærm i et split sekund og så genstarter den ..

  • Hmm... Når hans bærbar starter op, så kig lige efter om der ikke skulle stå noget ala "Boot Manager" på skærmen med en F1-12 knap ved siden af. Den skulle give dig muligheden for at boote fra DVD drevet.


    Hvis dét ikke virker, så må jeg gå ud fra at den faktisk starter fra DVD drevet, men læser at der er en Windows installation igang, og skipper "Tryk på en tast" delen.


    I så fald, så kommer I nok ikke uden om at hente en Boot skive til et system af en art, så I kan slette hans harddisk og få Windows 7 installationen igang igen.


    De fleste Linux distroer kan køres direkte fra DVD - måske Ubuntu kan gøre tricket relativt nemt for jer? (Ikke en Linux guru) :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ang. boot priority har jeg prøvet adskillige gange og få den til at starte på drevet, men uden held.


    Så den eneste mulighed som jeg forstår du forslår mig, er at anskaffe sig en disk med f.eks linux installation for at den vej igennem få slettet alt på hdd ?


    Men forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan smide min egen hdd i hans bærbar, og så køre med mit os. har du nogen ide om hvad der kan være galt der?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kakke47
    Men forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan smide min egen hdd i hans bærbar, og så køre med mit os. har du nogen ide om hvad der kan være galt der?


    Den er nem nok - Når du installerer Windows, så opsætter den systemet efter den hardware du har. Hvis du så skifter bundkort eller sætter harddisken i en anden computer, så virker den ikke længere. Der er dog folk der har held med at fjerne visse drivere, og så skifte harddisken over i en anden computer (eller skifte bundkort) - jeg ville dog ikke personligt foreslå det, da du snildt kan ende med 2 computere der ikke kører.


    Prøv at hente Ubuntu, brænd den til en skive, boot den op og lad den starte fra harddisken - faktisk kan du også lade den installere, og så når den spørger mht. til partitioner så slette alle sammen, og så genstarte og prøve Win7 igen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu har jeg fået brændt en Ubuntu ned på en disk, og forsøger på ny at lave en frisk installation, men lige meget hvad jeg gør, vil den ikke boote på disken, og kommer med den samme fejl med at der skete en fejl og den skal genstartes ;(

  • Ugh, pain in the a$$ situation...hva' sker der når du sætter den til at boote fra HDD'en (altså i BIOS)?

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Det er lige meget hvad jeg sætter den til at gøre, starter den op, og prøver og fortsætte den tidligere installation.


    Så tror det eneste jeg kan gøre efterhånden er at sætte hdd til en stationær og formatere den, den vej igennem...

  • Hvis det var mig ville jeg formatere og så starte forfra, men det er mig.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Ja der er nok ikke andet at gøre, hvis du ikke kan få den tvunget til at boote fra andet end harddisken. Tid til at smide den over i en anden PC og slette indholdet. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |