[Vista] Forhindring af Datakørsel

  • Jeg har døjet en del med vista på det sidste. Jeg skal have tilladelse til at slå "Forhindring af datakørsel" fra men selv om jeg er Administrator og den eneste bruger på computeren vil det ikke lade sig gøre. Når jeg går ind hvor jeg kan Administere Forhindring af Datakørsel så er de bokse jeg kan klikke på grå.
    Der står under "tilføj" og "Fjern" knapperende (som også er grå)
    "Du skal være administrator på computeren for at bruge disse indstillinger og bruge filen bcdedit.exe. Søg i Microsoft Knowledge Base online for at få flere oplysninger"


    Jeg har de-aktiveret UAC

  • Det er prøvet og stadig det samme problem.


    UAC er slået fra og det virker som om det ENESTE jeg ikke må er at ændre på "forhindring af datakørsel" du kender vel ikke et lignende stykke software der lader en ændre på"forhindring af datakørsel" :D ?

  • prøv dette


    Disable DEP in Vista:


    1. Klik på Start
    2. Klik på Alle programmer
    3. Klik Tilbehør
    4. Højreklik på Kommandoprompt
    5. Venstre klik på Kør som administrator
    6. Klik på knappen Tillad, hvis den beder dig om tilladelse
    7. Skriv eller kopiere og indsætte denne i kommandoprompten vindue:


    bcdedit.exe /set {nuværende} nx AlwaysOff


    8. Tryk enter og du bør se bekræftelse: Operation fuldført
    9. Genstarte og DEP skulle være slukket.


    Det kommer fra dette link.


    http://www.tech-recipes.com/rx…on_fix_explorer_crashing/


    håber det er til hjælp :)


    GOD TWEAK

  • Så vidt jeg lige husker mht. Vista så skal du/vil du have adgang til selve kernen i styresystemet og ændre den.
    Det er noget af en opgave i Vista, da du skal programmere dig ud af problemet. Du kan få adgang inden installation at servicepack 2, så de ændringer du vil lave skal falde der, når servicepack 2 er installeret så er der hermetisk lukket, jeg kunne i hvert fald ikke finde hul igennem. Der står en masse sort snak om det i microsoft's knowledgebase vedr. Vista om hvad du kan prøve, men jeg har ikke kunnet finde noget svar på det og hvordan man ændrer det, efter installation af sidste servicepack, derfor hoppede jeg på win7.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • til CoyDK



    Jeg ved ikke vinkel version af vista du har :D


    Men prøv at gå til Mappeindstillinger og vis du har mulighed
    For at fjerne flueben fra (Brug guiden Deling)


    så når man højder kliker på fil eller mappe, er der et nyt faneblad (sikkerhed)
    vor man kan indstille hvem der bruger fil/mappen


    Du kan også prøve dette reg. Tweak take ownership
    http://www.howtogeek.com/howto…ight-click-menu-in-vista/


    jeg har vedhæfte filen her, viger på. vista/win7


    GOD TWEAK

  • Vista Ultimate Service Pack 2.


    Det første:
    "Men prøv at gå til Mappeindstillinger og vis du har mulighed
    For at fjerne flueben fra (Brug guiden Deling)


    så når man højder kliker på fil eller mappe, er der et nyt faneblad (sikkerhed)
    vor man kan indstille hvem der bruger fil/mappen"


    Virkede ikke, der er ingen faneblad kaldet sikkerhed.


    Det andet virkede, jeg har nu en menu kaldet "take ownership" men hvad skal jeg bruge det til? Det har ikke givet mig adgang til at ændre i "forhindring af datakørsel"

  • det nyt forsøg



    når du har Vista Ultimate Service Pack 2.


    kan du ikke log på Administrator kontoen?


    vis ikke? er der en god guide, der viser vor dan
    du kan aktivere Administrator kontoen


    her.
    http://ndesoft.dk/2008/12/26/w…ug-administrator-kontoen/



    OM


    take ownership
    vis du højrekliker på en fil eller mappe kan, man overtage Ejerskab
    af filer eller mapper.


    OM


    hvis du har fanebladet (sikkerhed)


    1. gå til Mappeindstillinger og fanebladet (vis) 2. fjern flueben fra (Brug guiden Deling)


    når man højder kliker på fil eller mappe, og vælger egenskaber. er der fanebladet (sikkerhed)
    vor man kan indstille hvem der bruger fil/mappen"


    se Billede sikkerhed


    GOD TWEAK

  • Alt er indstillet som i foreslår,
    jeg logger på Administrator kontoren og "forhindring af datakørsel" er stadig grå.


    Må indrømme at jeg får mere og mere lyst til at indstalere windows 7 og slippe for det her pjat.




  • log på som Administrator og prøv 1 til 9 igen


    men du har rat i at det er dårligt man ikke har ejerskab


    af ens PC. når man har købt vista. :rolleyes:



    GOD TWEAK

  • virker desvære stadig ikke, jeg syntes bare vi skal stoppe her. Må bare akseptere at mircosoft tvinger en til at købe deres nye styresystem ved at ødelægge deres gamle..


    Mange tank for hjælpen.