Windows 7 media center film/mappe oversigt

  • Hejsa!


    Jeg har et stort problem, som jeg selvfølgelig også har prøvet at google på de internationale sider, uden større held.


    Jeg har indtil nu brugt Windows XP media center til at styre familiens medie-behov, dvs. fremvisning af DVD både fra skive, men også fra mapper på harddisken.


    Windows XP media centret arrangerede filmene pænt i mapper, hvor man kunne klikke sig vider til undermapper, som f.eks. kunne indeholde en tv-serie man havde optaget, eller Film med flere episoder kunne også ordnes til at være i sin egen mappe.


    Nu hvor den gamle media-center pc snart står for udskiftning, ville det jo være nærliggende at skifte over til Windows 7, og dens media center, men her opstår problemet.


    Hvor mine film før var arrangeret i ovennævnte mapper, ligger det hele nu som et bredt ikon-bånd agtig ting. Man kan godtnok sortere dette bånd efter genre/titel/osv, men man kan ikke få den velkendte og for de andre i familien hjemmevandte mappe navigering tilbage.


    Er der nogen der kan vride Win7 media centret lidt i ørerne, så den igen kan vise film, og biblioteker som mapper/undermapper, etc, ligesom Windows X media centret gjorde det?


    Jeg har set fra flere af de udenlandske tråde, at man blot anbefaler at bruge et andet stykke software til fremvisning af sine film, men jeg er nu interesseret i at holde det hele under samme hat så og sige, og det er Media centret perfekt til, eller ihvertfald var indtil et muligt skift til Win7.


    Hjælp modtages med åbne arme.


    /Westlake