Vinduer åbner op i et indre vindue + bundlinien låses efter 5-10 min

  • Ja hej!


    - Har stødt på nogle mærkelige problemer.


    1. Der er denne skolecomputer, som gerne vil leve sit eget liv, så efter 5-10 min låser bundlinien sig, og brugernavn og adgangskode skal skrives for at låse hvert faneblad op. Nogle ideer til hvad der skal til for at løse det problem?


    2. Ja, så er der det med vinduer. Så snart et nyt program, eller andet åbnes op - Så åbner programmet op inde i et indre vindue, og det forstår jeg intet af. Nogle løsninger til det?


    Kind Regards, Christian


    PS. Det er Windows XP


  • ? 1. er det under brug at computer låser


    ? 2. det med at programmet op inde i et indre vindue det forstår jeg ikke. du kan forsøge at
    prøve at gå til krontrolpanel/ Mappeindstillinger, og på første faneblad "generelt " tryk på gendan standartindstillinger.
    eller kan du sende et Billede af vordan det ser ud :)


    GOD TWEAK

  • 1. Ja - Det er de forskellige programmer der låser, efter godt 5 min. Men du kan sagtens arbejde i et andet program, uden det låser - Det er de programmer som er åbne, men ikke bliver brugt, som låser sig selv.


    2. Kan jeg lige prøve :-)

  • jeg ved ikke om det er en tynd klient ? du har på skolen eller er det
    en PC. du har med der hjemme ?


    en tynd klient logger på en sever, der stiller Programmer til rådighed.
    så er det muligt at sever logger af, når programmet ikke bliver brugt


    skriv lidt mere om den pc du bruger :)

  • Det er én kollegas computer der problem med - Og jeg ville lige se på det. Men eftersom jeg aldrig har oplevet problemet før, har jeg ikke ku' gøre noget.


    - Men hendes computer er den eneste der gør det - Og hun si'r det er efter hun fik ny skærm.
    Men det kan da ikke være skærmens skyld, at programmer "logger af"?


    Computeren er en af de typiske skolecomputere fra Dell - Mere ved jeg faktisk ikke lige pt :-)


    **Redigeret: Det er en computer der står på skolen, stationær**


  • Prøv lige og opdatere driveren til både GFX og skærm, og se om ikke det løser problemet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.