Forbindelse fra PC til NAS, fejl

  • Hey


    Jeg har fået sat min QNap TS-209 til mit netværk, men når jeg prøver at oprette forbindelse til den fra mit pc, igennem Netværk, hvor jeg godt kan se den, så kommer den frem med en fejl..


    Og jeg syntes det er Pænt bøvlet at overføre filer til den igennem qNap siden, når man er inde på selve NAS serveren..


    Nogle der ved hvad der kan være galt?
    Og forstår mig hehe...

  • Hvilken fejl kommer der frem?


    Ellers kan du jo eventuelt prøve at resette den NAS og starte forfra.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvilken fejl kommer der frem?


    Ellers kan du jo eventuelt prøve at resette den NAS og starte forfra.


    Den skriver:


    Der er ikke adgang til \\TobyNas
    Kontroller om navnet er stavet korrekt. Der kan muligvis være problemer med Netværket.
    Klik på Diagnosticer for at forsøge af identificere og løse netværksproblemer.


    Og det har jeg prøvet, har lige haft den genstartet osv... Har kunne komme ind på den, på den her møde før, men ikke mere :(

  • Prøv at bruge ip-adressen i stedet for navnet på maskinen.


    Så det bliver noget ala \\192.168.1.2.


    Jeg antager naturligvis at de 2 maskiner er på det samme netværk

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • For at du kan bruge \\NAVNHER\ kræver det også at NAS'en kører den rette protokol for at kunne ses af Windows.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |