Word skrivebeskytter mine dokumenter uden grund?!

  • Hey Tweak!


    Sidder og skriver på et projekt, og bliver mere og mere irriteret! Ikke pga. projektetsindhold (eller mangel på samme) men fordi Word (2007) på tilfældige tidspunkter vælger at skrivebeskyttet mit dokument når jeg vil gemme det!


    Dvs. at jeg pludselig ikke må gemme, og skal gemme indholdet i en ny word fil.... pt. har jeg 6-7 word dokumenter på skrivebordet.


    Har forsøgt mig lidt på google, men kan ikke finde nogen løsning. Er der nogen der kan hjælpe mig? :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Du kan da slå ændringsbeskyttelsen fra i -- *checker word* Office Start Logoet oppe i venstre hjørne, Prepare (ved ikke hvad den hedder på dansk), og så vælge restrict? eller hvad den nu hedder på Dansk.


    Hvis du mener ordinær skrivebeskyttelse ala. Windows, så burde den ikke have nogen effekt da windows gør det ved alle dokumenter, og alle programmer ignorer fluebenet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Du kan da slå ændringsbeskyttelsen fra i -- *checker word* Office Start Logoet oppe i venstre hjørne, Prepare (ved ikke hvad den hedder på dansk), og så vælge restrict? eller hvad den nu hedder på Dansk.


    Hvis du mener ordinær skrivebeskyttelse ala. Windows, så burde den ikke have nogen effekt da windows gør det ved alle dokumenter, og alle programmer ignorer fluebenet.


    Hmm hvis jeg kigger i egenskaber for filen på desktop er den ikke skrivebeskyttet, men i word bliver den det pludselig selvom jeg ikke har gjort noget aktivt for det:


    http://peecee.dk/upload/view/304514


    http://peecee.dk/upload/view/304513

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2