*haster* USB nøgle melder pludselig fejl?

  • Hej.


    Jeg sidder lige midt i et vigtigt skoleprojekt og jeg satte derfor min USB nøgle til Windows, som jeg plejer.


    Jeg begynder at kopiere nogle filer over, da den pludselig melder fejl og at der ikke er nogen USB nøgle sat i mere.
    Jeg trykker cancel, hiver nøglen ud, sætter den i igen og så melder Windows at der er en fejl på nøglen og at den gerne vil scanne efter fejl. Det går jeg med til og beder den om at reparere hvis den finder fejl.


    Efter den lille operation, så prøver jeg at kopiere filerne over igen. Det samme problem opstår igen, men efter endnu en omgang repair, så kan jeg ikke længere slette filer fra nøglen og yderligere repair får den bare til at fjerne USB nøglen fra drev-oversigten.


    Nu har jeg så prøvet at kopiere via Kubuntu, men den melder fejl ved en masse filer, som jeg prøver at kopiere over på et andet drev - og det er selvfølgelig alle de filer/notater som jeg skal bruge til en nært forestående eksamensopgave.


    Jeg har lagt mærke til, at computeren siger at der er 93 Gb på nøglen, selvom den kun er på 4 Gb. Desuden er den begyndt på at fjerne nøglen automatisk fra oversigten efter et stykke tid, uden jeg har gjort/rørt noget (jeg tror det var det samme den gjorde da jeg forsøgte at kopiere filer over første gang).



    Er der nogen der har et rigtig godt tip til, hvordan jeg kan få reddet de vigtige projekt-filer fra nøglen??
    Det er lige meget om det er Windows7, (K)Ubuntu eller Debian. Det skal bare virke.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • du har da vel filerne på computeren også ??????.. eller taget backup på en anden nogle, mobil, harddisk ???? . det lyder til den trænger til at blvie grundigt formateret, hvis ikke den er helt kaput...

  • Det er vist en død nøgle du har dig der. Brug en ekstra backup metode i fremtiden, såsom Dropbox eller en fælles FTP.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |