Hvilken Internet Browser?

  • Hej Tweakers..


    Nu er jeg snart ved at gå ud af mit gode skind.


    Efter at have brugt Firefox en kort periode gik jeg tilbage til IE da jeg synes listen med favoritter som man kan få frem i venstre side, er lidt nemmere og mere overskuelig at navigere i.


    Tænkte at jeg ville prøve med Google Chrome da ideen med at kunne synkronisere til flere pc'ere var rigtig fed. MEN i Chrome kan man åbenbart ikke få bogmærkerne listet i venstre side som i IE og Firefox. Der udover er der byttet om på "åbn link i nyt faneblad" og "åbn link i nyt vindue" når man højreklikke på et link. Ud med den igen og tilbage til IE.


    Nu efter jeg har haft formatteret kom der en opgradering til IE9. Efter jeg har fået IE9, kan jeg ikke vælge google som standard søgemaskine + søgelinien øverst til højre heller ikke er der. Det er en ommer.


    Så prøvede jeg da lige firefox igen og nu er der kommet en version 4. OG man skulle ærlig talt tro at det var en kopi af Chrome. Jeg kan igen ikke få min fine liste med bogmærker i venstre side og så har de byttet om på menupunkterne "åbn link i nyt faneblad" og "åbn link i nyt vindue" når der højreklikkes på et link. X(



    Er internet browserne da kørt helt ud på et skråplan eller er det bare mig der er gammeldags??


    Hvad bruger I?


    Råd og vejledning modtages gerne..


    Tak..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2


  • For det første, så bruger jeg Chrome Dev som du måske ved er lidt over beta stadiet, er gået fra Canary da der er alt for mange bugs nogle gange.


    Du kan jo lave mapper i bogmærkelinjen?
    Synes overhovedet ikke selv om den bar i venstre side, den fylder alt for meget :)


    Angående at åbne links i et nyt vindue kan du jo både bruge middleclick eller holde ctrl nede når du trykker på linket.
    Pro-tip: hvis du har et mousewheel der kan gå til siden, bind tilt left til at være middleclick :P

  • bruger osse firefox 4.0. Ganske som Bubbi bryder jeg mig ikke om det nye udseende, som jeg har osse lavet mindre justeringer, så det ligner 3.6.


    Bla. brød jeg mig heller ikke om at bogmærker ligger til højre, men det fik jeg rettet under indstillinger, så nu er de til venstre, ganske som det plejer at være.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    bruger osse firefox 4.0. Ganske som Bubbi bryder jeg mig ikke om det nye udseende, som jeg har osse lavet mindre justeringer, så det ligner 3.6.


    Bla. brød jeg mig heller ikke om at bogmærker ligger til højre, men det fik jeg rettet under indstillinger, så nu er de til venstre, ganske som det plejer at være.


    Mvh
    Sam


    Men er det slet ikke muligt at lave den fane i venstre side til bogmærkerne??

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dylmer


    Nu efter jeg har haft formatteret kom der en opgradering til IE9. Efter jeg har fået IE9, kan jeg ikke vælge google som standard søgemaskine + søgelinien øverst til højre heller ikke er der. Det er en ommer.


    Du søger blot i adressefeltet istedet for den ekstra box. Hvis det du søger efter består af flere ord kan du nøjes med dem, men søger du med et enkelt ord så starter du med et "?".


    Og jeg har google som standard søgemaskine så det kan man godt:)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza


    Du søger blot i adressefeltet istedet for den ekstra box. Hvis det du søger efter består af flere ord kan du nøjes med dem, men søger du med et enkelt ord så starter du med et "?".


    Og jeg har google som standard søgemaskine så det kan man godt:)


    Hvordan har du fået den til det??
    Når jeg går ind og skal vælge søgemaskine, er der kun "Bing". Så vælger jeg "Find flere søgemaskiner.." og der kommer kun: Wikipedia, Bing, Yahoo og Børsen...

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2


  • Perfekt. Tak for det... Det bliver IE indtil videre..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2