Windows server 2008 Install

  • Hey,


    jeg har her til aften installeret windows server 2008 standard på min bærbar. Er nu kommet til Login, hvor jeg skal logge ind som administrator, men problemet er at jeg ikke har oprettet nogen brugenavn eller password under install, så hvad har jeg gjort forkert ?

  • Du bliver altid bedt om at komme med et password under install af windows server 2008, har i hvert fald ikke oplevet at det ikke er sket.. det er faktisk ikke til at overse da den har nogle realtivt skrappe krav til case sensivity og tal/bogstaver..


    prøv evt. at boote op på denne: http://trinityhome.org/Home/in…t_id=12&lang=en&locale=en


    ved ikke om den virker til en server men har brugt den til nogle brugere som har glemt deres kode på alm. pcer, du får ikke lov til at se hvad den nuværende kode er, men kan få lov til at ændre den.


    PS. cden vil naturligvis ikke virke til en server på et domæne, men da din først lige er installeret skulle det ikke være noget problem

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

    Rettet en gang, sidst af martinta ().

  • hmm, jeg har kørt install via usb. det eneste jeg har gjort var at dele partioner og kom jeg frem til login skærm efter install :S så måske den har fejlet under install


    har lige prøvet at køre install fra ny, det er stadig det sammen. Får ikke engang mulighed for at indtaste min cd-key.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolex
    Hvor har du image fra ?


    Lyder som om du har fået et som er sysprepped


    har hentet det via MSDN Academic Alliance Software Center! så den skulle være god nok. er dog kommet ind via administator login med dette password Re123456 men har stadig ikke indtastet noget Cd-key :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn


    har hentet det via MSDN Academic Alliance Software Center! så den skulle være god nok. er dog kommet ind via administator login med dette password Re123456 men har stadig ikke indtastet noget Cd-key :S


    Er den preactivated?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Er den preactivated?


    Ikke hvis MSDN Academic Alliance, det er de i hvert fald ikke dem jeg kan hente..

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Altså det første EFTER man har installeret Windows Server 2008, er at man bliver bedt om et password.


    OG det er her du opretter dit Admin password, ikke under installationen.......som andre skriver.


    indtast dit foretrukne admin password, bekræft, og du kommer til login.