Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 5. april 2011, 23:30

Hejsa. :clap:

Jeg har lige invisteret i en mindre opgradering til min computer, som følgene er

Bundkort: Asus crosshair IV Exstreme
Cpu: Amd 1055T x6 - 2.8 GHz
Grafikkort: Shappire Radeon 6950 (unlock: 6970)
Ram: Kingston 1333MHz Value 2x4 Gb
Harddisk: sata 300 1000Gb 7900rpm <- gammel del

Efter mit system er nyformateret og instaleret helt fint føler jeg stadig at det er meget langsomt.
Mine driver osv til mit hardware er instaleret og updated.
Mit indre siger der er et eller andet galt, eller kan det bare være den gamle harddisk der er forældet og at en ny harddisk, som f.eks en ssd harddisk ville gøre underværket? Eller er det windows7 x64 der er noget galt med ?

maskine hakker i instalationer af spil og diverse og går ligesom i stå.
har exstreme lag i skiftninger af vinduer og oplever problemer med nettet.

er der nogen af jer der har et forslag til hvad jeg skal stille op med det her ? :)

2

onsdag, 6. april 2011, 01:52

Test disken med software som f.eks. CrystalDiskMark, og sammenlign med hvorledes diske af din model normalvis yder. Men uanset hvad ville du hente en enorm hastighedsforbedring på stort set alt hvad du foretager dig på PC'en hvis du smider en SSD i som bootdisk.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

3

onsdag, 6. april 2011, 06:41

1. Se lige efter om du har sidste nye bios installeret

2. Hvor stor og hvilket mærke er din PSU ?

3. Geninstaller dine chipset drivere

4. defragmenter din HD

5. Se efter om dine ram får den volt de skal have i følge specs, samt osse din CPU

6. Se efter om timmings på ram passer i bios, ellers skal du lige rette dem til manuelt.

Lige 6 hurtige at gå igen med, held og lykke med at finde problemet ;).

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

4

onsdag, 6. april 2011, 10:27

Har installeret den nyeste bios, der heder noget med 0502.

Min PSU er en corsair builder series 600.

chipset driveren er geninstaleret.

deframenteringen er ok

Volt...
puha tør jeg det ?
har aldrig prøvet at rette til på de områder.
hvordan finder jeg de specs på min cpu og ram og hvordan ser jeg om de står rigtigt ?
jeg ved hvor jeg retter dem i bios...
Ram timingen aner jeg ikke hvordan jeg retter på ?

noget i kan hjælpe med ?
eller har i en fix side der forklare det ? :)

Ps: Er der nogen af jer der kan bekræfte for mig om mit bundkort har en "indbygget fejl" på det onboard intel netkort ?
Min com giver nogen gange blå skærm i sammenhæng med meget trafik på nettet og ved connect til div. game servere...

5

onsdag, 6. april 2011, 20:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Luftbombe
Har installeret den nyeste bios, der heder noget med 0502.

Min PSU er en corsair builder series 600.

chipset driveren er geninstaleret.

deframenteringen er ok

Volt...
puha tør jeg det ?
har aldrig prøvet at rette til på de områder.
hvordan finder jeg de specs på min cpu og ram og hvordan ser jeg om de står rigtigt ?
jeg ved hvor jeg retter dem i bios...
Ram timingen aner jeg ikke hvordan jeg retter på ?

noget i kan hjælpe med ?
eller har i en fix side der forklare det ? :)

Ps: Er der nogen af jer der kan bekræfte for mig om mit bundkort har en "indbygget fejl" på det onboard intel netkort ?
Min com giver nogen gange blå skærm i sammenhæng med meget trafik på nettet og ved connect til div. game servere...

Du skal bruge programmet cpu-z til at se hvilke volt både dine ram samt din CPU får.

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

På første side vil du kunne se hvor mange volt din CPU får, den burde ligge lige omkring 1.284 volt.
Kigger du på fanebladet SPD, så kan du se specs på dine ram. Så går du en tur ind i bios og ser efter om indstillingerne passer med hvad cpu-z viste, simpelt og enkelt ;).

ang. dit netkort, kan du ikke DL den sidste nye driver fra Asus website og se om ikke det løser problemet ?.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

6

torsdag, 7. april 2011, 11:12

Cpu-z siger at min cpu ligger på 1.368 - 1.404... den svinger lidt heletiden, skal den det ?
op i så fald er volten for høj ?

Min maskine har lige haft en uvented genstart som jeg ikke så (går ud fra det er min blå skærm igen) Nu køre den kun med 5 core aktive ? :S
hvordan #"€%&/ sker det lige pludselig ? :S

Ebo/Sam:
har den nyeste driver installeret og har sat et pci netkort i istedet for men problemet opstår stadig.
så jeg kan vil konstatere at det ikke var mit netkort der var problemet...

7

torsdag, 7. april 2011, 13:05

Til Luftbombe
link til asus
http://support.asus.com/knowledge.aspx?S…=24&m=CROSSHAIR IV EXTREME&os=&hashedid=lt1ShF6xEn3rlLe7

se Blue screen Troubleshooting
det kan måske hjælpe

se Vendors Lists der skiver asus at ram minst skal have 1,5v
jeg han ikke se dine ram på listen
på cpu-z faneblad SPD kan du se voltage

du skriver at du har 600w PSU

på denne side kan du beregne dit forbrug

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
gå til eXtreme Power Supply Calculator Lite

god Tweak

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "TJUMX" (07.04.2011, 13:12)

8

torsdag, 7. april 2011, 16:35

tak skal du have :) nyttig info....

9

fredag, 8. april 2011, 00:45

Har nu fået min nye ssd harddisk hjem og sat den til...
Men det skulle ikke være et lige til projekt...
havde en masse boot bøvl da den kom i men fik det til at køre..
Jeg har så testet disken med CrystalDiskMark og den siger at den kun læser med 156 og skriver med 78 mb. men af hvad jeg har forstået skulle den kunne læse med 285 og skrive med 275 ?
nogen forslag til hvorfor de tal ikke stemmer over ens ?

10

fredag, 8. april 2011, 06:51

Citeret

Jeg har så testet disken med CrystalDiskMark og den siger at den kun læser med 156 og skriver med 78 mb. men af hvad jeg har forstået skulle den kunne læse med 285 og skrive med 275 ?

oppe i venstre hjørne under fanebladet fil, skal du ind under data og flytte den markering fra randem til all 0x00, så tester programmet rigtigt på en SSD.

Mvh
Sam

11

fredag, 8. april 2011, 06:53

Citeret

oppe i venstre hjørne under fanebladet fil, skal du ind under data og flytte den markering fra randem til all 0x00, så tester programmet rigtigt på en SSD.

Mvh
Sam

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

12

fredag, 8. april 2011, 08:31

det kan os bare være harddisken er begyndt at blive langsom fordi den er gamle jo, det sker da den jo blir slidt med tiden ^^

13

fredag, 8. april 2011, 09:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
det kan os bare være harddisken er begyndt at blive langsom fordi den er gamle jo, det sker da den jo blir slidt med tiden ^^

Puma, det er en helt ny SSD, han lige har købt ;).

Mvh
Sam

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

14

fredag, 8. april 2011, 09:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo

Citeret

Mvh
Sam

læser det som om han spørger om det vil gøre underværker at købe en SSD el. en ny hdd og han bruger "Harddisk: sata 300 1000Gb 7900rpm <- gammel del" ^^;

ja havde ik lige spottet han havde købt en SSD, men mon hvilken han har købt, synes ik jeg ka læse el. om den understøtter TRIM.

15

fredag, 8. april 2011, 09:52

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo

Citeret

Mvh
Sam

læser det som om han spørger om det vil gøre underværker at købe en SSD el. en ny hdd og han bruger "Harddisk: sata 300 1000Gb 7900rpm <- gammel del" ^^;

ja havde ik lige spottet han havde købt en SSD, men mon hvilken han har købt, synes ik jeg ka læse el. om den understøtter TRIM.

Med 285/275 hastighed, så er det en med sandforce controller. Jeg vil gætte på en corsair.

Mvh
Sam

16

fredag, 8. april 2011, 12:49

sådan Ebo!!! :D
det gjord jo forskellen :)
skriver nu med 218.5 og læser med 234.5
stadig ikke helt som fakta..
men det bliver vil ikke bedre ?

Det skal så lige siges mit system nu sparker en hel del mere røv med den nye OCZ Vertex 2 SSD 60 GB end med den gamle sata 300 7900 rpm... så det nice :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.