Windows 7 på en "låst" Dell bærbar

  • Jeg har solgt en bærbar til en ven gennem min tidligere arbejdsplads, da vi kunne få mængderabat.. Den kom med Windows Vista og da W7 så udkom købte han to licenser på samme vis, en til bærbaren


    Problemet er så at den er låst til Dell-software og Dell vil ikke hjælpe med mindre man betaler en halv arm bare for at blive stillet om til den rigtige support.. Dvs. der er ikke engang garanti for at han så kan få Windows på den uden at købe en af deres licenser


    Jeg synes det er noget svineri at låse computeren på den måde og jeg er godt klar over at det måske strider mod et punkt i en eller anden aftale ved købet.. I så fald, så bare lad være med at skrive det her, men hvis der er nogen måde man kan omgå det på, så vil vi begge være meget taknemmelige


    Det er en Dell XPS 1640.. Når han forsøger at installere Windows 7 siger computeren at det er ikke-tilladt software og Dell Support bekræfter at der skal en kode til at fjerne låsen.. Mere vil de dog ikke sige

  • Jeg kan intet finde omkring DELL skulle låse en XPS 1640 - overhovedet. Er du sikker på at han installerer med et gyldigt licens (og ikke et OEM som er låst til en anden maskine etc..)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvordan prøver han at installere det?? som en upgrade eller som en fresh install??

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • Det er som en fresh install gennem skiven.. Når han bliver spurgt hvor der skal installeres til, formaterer han drevet det skal ligge på - den går så igennem formateringen og skal lige til at installere windows, men efter 10 sekunder kommer der en dialogboks frem der siger "Dette er ikke Dell-godkendt software"


    Jeg har heller aldrig hørt om noget lignende og deres gratis support forstår det heller ikke.. De bekræfter dog at der er en kode der blokerer for installationen, men mere kan de ikke sige..

  • Haha.. jeg skal ikke lige kunne sige hvad der er gået galt i processen, men da vi lige kørte install igennem over skype for at få alle detaljer med (fejlbeskeder og sådan), så kom den længere og længere i install.. Indtil den gennemførte det hele og nu virker :)


    Det har vist været en fejl-40 af de helt store.. :crazyeyes: undskylder for ulejligheden :P

  • Han har sikkert trykket "opgrader" alligevel i stedet for manuel installation :crazyeyes:
    Men super at det virker!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2