Problemer med internet efter formatering XP

  • Hej


    Det er 100år og en lagkage siden jeg har formateret min computer så det satte jeg mig for at gøre..


    Det er også meget fint, men nu kan jeg ikke få nettet til at køre, har prøvet at installere drivers fra xp cden men uden held, nogen der har prøvet det samme?


    Og ja internettet virker, har det i min bærbare nu..

  • hvis det er en helt almindelig XP cd, skal du ikke regne med at den har drivers til noget særligt.


    Så du skal finde ud af hvilket netkort der er i din computer og hente en driver til det (gælder sikkert også en masse andet for at få det til at virke optimalt).


    Du kan sikkert finde driveren på fabrikanten af computerens (hvis det er et rigtigt mærke) hjemmeside, ellers skal du finde ud af hvilket bundkort der sidder i din computer og gå ind på bundkortfabrikantens hjemmeside og finde den rigtige driver.


    Ellers kan du også lege detektiv og se på hvilke chips der sidder på bundkortet og google dem, men det kan tage lidt tid.


    I tvivl, så find nogle modelnumre på pc/bundkort og vi kan måske se lidt på det 8)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Måske kan dette program hjælpe dig med det som du mangler


    http://www.soluto.com/


    det fortæller dig hvilke drivere, som du mangler og hvor du kan DL dem, i 1 arbejdsgang, nemmere bliver det ikke ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Kan det også generere en liste man kan bruge på en anden computer?


    Hvis man kan er det i hvert fald supersmart.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.