Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 24. marts 2011, 12:45

hej

nu hvor min computer virker står jeg med et larmende problem

ja computeren larmer!!! :(
en
det er fordi cpu+system fan 1 kører for fuld hammer heletiden... hvilket dog holder systemet pænt på 21grader ved fuld load, men giver mig tinitus (lig en besked efter tonen :) beeeeeep )

nogen der kan anbefale et program der automatisk kan regulere deres hastighed efter som temperaturen på cpu'en stiger, så den fx kører 10% ved 20grader og stiger som temperaturen stiger, så den holder den nede uden at jeg skal lide under det???

det er et msi 790gx-g65 med amd phenom II x3 720 unlock at 3,2ghz med coolermaster hyper tx3 køler

lige nu bruger jeg msi overclock center, men der skal man rette den selv med fan speed, hvilket gør at hvis jeg fornemmer computeren bliver varm mens jeg spiller (how i dont know) skal jeg selv ud og skrue op...

2

torsdag, 24. marts 2011, 12:50

Dette program kunne være en mulighed. http://www.almico.com/sfdownload.php

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

3

torsdag, 24. marts 2011, 13:21

Skal du ikke bare enable Cool n Quiet i BIOS?

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

4

torsdag, 24. marts 2011, 15:35

hmm that might be it :)

det svarer til intels speedstep right???

6

fredag, 25. marts 2011, 09:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af berchrker
hmm that might be it :)

det svarer til intels speedstep right???

Garanteret.

Men i stort set alle bios'er findes der en funktion hvor du kan aktivere en silent funktion, der skruer ned for blæserne når der ikke er brug for fuld gas.

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

7

fredag, 25. marts 2011, 10:10

jeg vil stærkt fraråde amd cool n quiet, det funker af H til på min pc

når jeg er i windows er der stille, men starter jeg bfbc2 står går samtlige kølere i krig på fuld udblæsning med det samme, ikke noget med at skrue sig lidt op så cpu bliver holdt på 30, nej fuld skrald så den ligger på 17 :P det er vel egentlig også godt nok, men larmen er bare ikke så god,

derimod er der i bios en funktion der hedder system fan voltage, hvor man kan indstille minimums fan speed på cpu fan+ system fans, samt den prefered hastighed fx 40%, hvilket sammen med speedfans "automatiske" ændring af hastighed holder cpuen kold, samt larmen på afstand :)

dog hvis der er andre programmer som virker bedre end speedfan så sig endelig til :)

8

fredag, 25. marts 2011, 10:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af berchrker
jeg vil stærkt fraråde amd cool n quiet, det funker af H til på min pc

når jeg er i windows er der stille, men starter jeg bfbc2 står går samtlige kølere i krig på fuld udblæsning med det samme, ikke noget med at skrue sig lidt op så cpu bliver holdt på 30, nej fuld skrald så den ligger på 17 :P det er vel egentlig også godt nok, men larmen er bare ikke så god,

derimod er der i bios en funktion der hedder system fan voltage, hvor man kan indstille minimums fan speed på cpu fan+ system fans, samt den prefered hastighed fx 40%, hvilket sammen med speedfans "automatiske" ændring af hastighed holder cpuen kold, samt larmen på afstand :)

dog hvis der er andre programmer som virker bedre end speedfan så sig endelig til :)

Speedfan er faktisk et ganske udemærket valg.

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.