• Hej Tweaks.


    Nu skal I ikke gå hen og misforstå denne tråd. Jeg ønsker intet ondt med denne tråd, jeg ville ikke gøre skade på nogen person, eller firmare.
    Jeg er facineret at hackere, på en udnerlig måde, jeg har bildt mig selv ind, at de via nette støtter hinanden, og at det har et særdeles godt og stabilt netværk.
    Kan godt være at det er fordi jeg har set den triologi med " Mænd der hader kvinder, Luftkastellet der blev sprængt, og nummer to i rækken" Kan ikek lige huseke navnet.


    Jeg vil gerne prøve at undersøge hvordan det fungere, ikke med selve samfundet, eller netværket, men hvilke programmer bruger man, hvordan fungere det?


    Har set noget i tvavisen om at man via et åbent Netværk kan logge ind på andrfes copmutere. Det er da lidt facinerende.


    Det ikke fordi jeg vil klanteres som en idiot, eller ligende. Dette kan samlignes med at personer syntes CSI er spændende, det jo ikke fordi de selv begår mord eller forbrydelser.


    Kom helst med seriøst henvendelser om hvordan det fungere, hvilke programmer man bruger, hvad man gør og ligende.


  • Google Google Google
    http://www.google.dk/#hl=da&so…=&oq=&fp=89aa8ad6ab383a00


    http://www.bufferzone.dk/hacking.htm

  • Well der er nu mange måder man kan gøre det på, lister et par stykker op her


    1. Udnytte et sikkerhedshul i software (f.eks. Windows, MacOS, AdobeReader eller andet)
    2. Udnytte dårlige/manglende koder (f.eks. på et trådløst net som du nævner, det kan også være på en brugeres computer/server)


    De to metoder er nok noget af det nemmeste man nu kan gøre og mest brugt disse dage. De gode "gamle" hacks som man så i film er så småt ved at være væk. Alle system admins med respekt for sig selv har blokeret alt "administrator" adgange fra udefra kommende tilslutninger. Dette var noget man i de gamle dage kunne have rigtig meget sjov med... :T


    Der er en del sider på nettet som beskriver disse metoder og andet, vil dog af årsager ikke poste dem her inde, men de fleste kan søges frem på google og forskellige wiki sider.


    Et godt sted at starte kunne være at læse op på så meget sikkerhedsdokumentation omkring et system, f.eks. et Windows Server og sætte et test miljø op (man kan som regel få 30 og 90 dages licenser via microsoft.com) også se om man kan finde en vej ind i det, ved at have læst dokumentationen igennem og vide hvilke ting som servere default lytter til at kommunikation.


    Dette var hvad jeg lige kunne nå at kaste sammen her, inden min næste møde :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • 2. Udnytte dårlige/manglende koder (f.eks. på et trådløst net som du nævner, det kan også være på en brugeres computer/server)


    Der er sgu da himmel forskel på at benytte sig af åbne netværk og så komme på den lokale maskine.


    Her til tror jeg opretter skal undersøge strafferammen for omtalte.
    http://www.stophacking.dk/lovgivning/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze
    Der er sgu da himmel forskel på at benytte sig af åbne netværk og så komme på den lokale maskine.


    Her til tror jeg opretter skal undersøge strafferammen for omtalte.
    http://www.stophacking.dk/lovgivning/


    selvfølgelig er der det, men de ting jeg listede der var mere del op i typer af ting der kunne udnyttes og ikke hvor slemme de var.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Først og fremmest


    tak fordi I ikek misforstod noget med denne tråd, det er jo et relativt ømt punkt, men der er jo lang vej fra interesse til at gøre noget ulovligt.


    Det er nogen facinerende links I har givet mig, og jeg vil kigge dem igennem.


    I må meget gerne komme med stadig gode forslag. Det er verdensklasse, mere af det.


  • bare sørg for at holde dig på måtten og ikke lave noget dumt :)


    så længe man har et lille test miljø inden for sine egne rammer, kan man gøre lidt hvad det passer en og der skal nok være mange timer i at undersøge det hele nærmere.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • kan man egentlig godt "hacke" sig selv??


    Der er jo koblet mine andre copmutere op på?


    Det kunne da være meget spændende at gå ind og se om man kan komme in på de copmutere ?
    Det er jo som sagt i øverste tråd, et test miljø, og jeg kan altid selv trykke på restart / reset knappen.
    Hvis jeg fucker for megt op?


    Men google - Hacking tools etc ?


    Også er min IP sikkert registeret på samtlige servere hehe

  • Først og fremmest: Det såkaldte "hacking" du ser på film og i tv-serier er noget så forbandet langt fra sandheden. Forvent aldrig det tager 30 sekunder med ivrig tastetrykken at komme ind på selv et forholdsvis usikkert system via en kommandoprompt. Mange hackerforsøg tager i dag gerne dage, uger eller måneder og involverer ikke nødvendigvis kun brug af computere.


    Computeren er for det meste det primære våben til at opsnappe informationer med og til at lave selve hacket, men derudover kan en telefon og simpelt skuespil hjælpe til med at få passwords osv. direkte fra firmaet (mange firmaer er stadig dumme nok til at give passwords ud telefonisk eller via ukrypteret mail.), her hjælper firewalls og de andre sikkerhedsforanstaltninger ikke en dyt.
    Sidst, men ikke mindst er der dumpster diving. Kort sagt er det at lette røven fra alteret, bevæbne sig med en rygsæk og hoppe i deres papircontainer... og så håbe på de ikke makulerer deres vigtigste papirer :D


    og, ja man kan godt hacke sig selv, brug 127.0.0.1 som IP adresse :)


    Derudover:
    Regel nummer 1: Google er din ven og et stærkt våben hvis du ved hvordan man bruger det... det er fx. super godt til at finde passwd filer med.
    Regel nummer 2: pas på hvad du skaffer af software. Mange black hats derude kan sagtens finde på at give dig software der virker nyttigt, men kan indeholde vira, malware og botnet software til deres egne formål. Scripts for sig selv er som regel harmløse såfremt du får kildekoden og compiler det på en "lukket" maskine (fx. en computer der ikke er på netværk overhovedet...
    Regel nummer 3: du er ikke en hacker medmindre du selv har lavet noget, herunder minimum ét program og ét firma/site og kan smide beviser for det. selv hvis du hacker noget, men ikke bruger egne, hjemmelavede programmer, bliver du stadig referet til som værende en "script kiddie".
    Regel nummer 4: gør dig bekendtskab med diverse BBS fora (de er der endnu ;)) og darknets
    Regel nummer 5: læs bøger... læs MANGE bøger om programmering og styresystemer. Knowledge is power.


    Phrack Magazine og 2600 Magazine er begge gode steder (også for non-hackers) at finde tips og tricks til programmering, OS tweaks og elektronik.


    stopper her så admins ikke bliver alt for sure på mig :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Gi gas Foxx ;)


    Du må meget gerne skrive Private mails til mig, eller PM.


    Du lyder til at have ret meget styr på hvordan det hele hænger sammen på godt og ondt.


    Jeg er meget nysgerrig på hvordan det virker, og kunne godt finde på at sætte en test computer op der hjemme. Bare for at lege hvis man kan kalde det, dét


  • Hvorfor bruger du ikke Google?
    Du kommer alligevel til at bruge oceaner af tid der.

  • jamen hvis du bare søger dette hacking for at prøve det kan jeg anbefalde http://www.try2hack.lt/en/ det er en hjemmeside med et spil hvor du skal hacke deres hjemmeside. du skal bare tryke på begin på startsiden så er du kørende. ved ikk hvor mange lvl's der er :D kom kun til lvl 3 :S så ved ikk hvor mange lvl der er men kan sige jeg brugte 2 timer på lvl 3 uden at gennemføre :D :boxing:

  • jamen hvis du bare søger dette hacking for at prøve det kan jeg anbefalde http://www.try2hack.nl/levels/ det er en hjemmeside med et spil hvor du skal hacke deres hjemmeside. du skal bare tryke på begin på startsiden så er du kørende. ved ikk hvor mange lvl's der er :D kom kun til lvl 3 :S så ved ikk hvor mange lvl der er men kan sige jeg brugte 2 timer på lvl 3 uden at gennemføre :D :boxing:

  • Hej, jeg er selv en lidt "hacker nørd". Jeg bruger hacking udlukkende til at teste netværke.
    Tag og hent Backtrack ned, det er et linux build der er blevet lavet om, sådan at man har mange muligheder.
    Tjek youtube.com omkring backtrack. Det er et super program og kan ligge på en dvd, sådan hvis der bliver noget kan du smide dvd'en væk og der er ikke spor på computeren.

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II