HJÆLP Fejlkode 0x0000007e

  • Hej alle
    Jeg var inde og tjekke for fejl i min log fil, da jeg fik en Blå skærm da jeg startede for lidt siden og CPU-blæseren bare bankede der ud af i fuldt tempo.


    Jeg fandt inde i logfilen denne fejlkode:
    0x0000007e (0xffffffffc0000005, 0xfffff88007bdb351, 0xfffff880035bf268, 0xfffff880035beac0)


    I den forbindelse fandt jeg også denne fejl:
    Adgangsindstillingerne programspecifikke giver ikke Lokal Start adgang til COM-serverprogrammet med CLSID
    {C97FCC79-E628-407D-AE68-A06AD6D8B4D1}
    og APPID
    {344ED43D-D086-4961-86A6-1106F4ACAD9B}
    for brugeren NT AUTHORITY\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19) fra adressen LocalHost (via LRPC). Denne sikkerhedstilladelse kan redigeres ved hjælp af administrationsværktøjet til komponenttjenester.


    Der er også en anden, der hedder SYSTEM SID istedet for LOKAL TJENESTE


    Hvad er det?


    Har kørt Memtest fra USB og ingen problemer fundet. Det skal også lige nævnes at den kører helt fint pt.


    På forhånd tak for hjælpen


    /DMT

  • Med rimelig nøjagtighed kan jeg konstatere at det er driveren til dit usandsynligheds drev der fejler og denne trænger til udskiftning :crazyeyes:


    Spøg til side, man skal være ansat hos microsoft for at have en chance for at dekode deres fejlbeskeder (eller måske bruge google).


    Hvis du ønsker at finde ud af hvad de fejlbeskeder dækker over, skal du se på hvad det var du lavede og se på normale årsager der skulle gøre at det får windows til at crashe.


    Som regel når den laver BSOD, kan man se noget om hvilken fil der er årsagen til crashet, f.eks. nvdl.sys.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg må hellere nævne at en fejl i Event vieweren ikke nødvendigvis er et problem, det kan være noget helt harmløst.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Men en blå skærm er vel en fejl. Men den er ikke set siden såe jeg håber lidt det var en engangsfornøjelse om man vil.