• Hey!
    Hvordan finder man en trojaner hvis man har en?! Der var en der ville ind hos mig igår (SubSeven), men Norton blokerede den. Et program man kan scanne med? Har prøvet AdAware 6, fandt også noget, men ikke noget farligt!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Hey!
    Hvordan finder man en trojaner hvis man har en?! Der var en der ville ind hos mig igår (SubSeven), men Norton blokerede den. Et program man kan scanne med? Har prøvet AdAware 6, fandt også noget, men ikke noget farligt!


    prøv SPYBOT nok en af de beste freeware programmer der findes ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -:[CC]:-


    prøv SPYBOT nok en af de beste freeware programmer der findes ;)


    Tja men spybot er jo mest beregnet til at finde spyware.
    Skal du finde trojans er et ganske almindeligt Antivirusprogram fint ;)

  • Astrocity, da jeg kørte Norton fik jeg også hele tiden den der SubSeven. Jeg tog det ikke så højtideligt, for den bliver jo spærret af Norton'en. Og som jeg tidligere har sagt, med det samme Norton, eller for den sags skyld en anden firewall, melder at der er et eller andet program der har prøvet på noget, så tænk dig lige om, for det skulle underligt være hvis du ikke havde startet et program, og det så var dette program der requestede nogen data fra en server.
    Men som sagt, så længe Norton melder tit at den har blokeret noget, så sker der jo ikke så meget, men man skal selvfølgelig også være på vagt overfor underlige hændelser osv.!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Astrocity, da jeg kørte Norton fik jeg også hele tiden den der SubSeven. Jeg tog det ikke så højtideligt, for den bliver jo spærret af Norton'en. Og som jeg tidligere har sagt, med det samme Norton, eller for den sags skyld en anden firewall, melder at der er et eller andet program der har prøvet på noget, så tænk dig lige om, for det skulle underligt være hvis du ikke havde startet et program, og det så var dette program der requestede nogen data fra en server.
    Men som sagt, så længe Norton melder tit at den har blokeret noget, så sker der jo ikke så meget, men man skal selvfølgelig også være på vagt overfor underlige hændelser osv.!


    Så længe nogen prøver at komme ind på maskinen er det sådan set ok. Men det er først når f.eks Norton siger at program prøver at komme ud at man begynder at bekymre sig ;) *G*

  • Er en trojan det samme som en virus!? Er rimelig confused for tiden! Hva er det en port-scanner er, der stod Intrusion: Portscan. Attacker: en eller anden ip-adresse, at least 11 ports were proped da jeg så log viewer i Norton 2004... Kan man overhovedet være 100% sikker på at der ikke ligger et eller andet som ikke skal ligge der?! 8o Skal dog lige siges at mit Norton 2004 er fuldt opdateret..


    Aerial> Skal man bare køre en "full system scan"i Norton 2004, hvis den ikke finder noget, så er det 100% at der ikke er noget?! Selvfølgelig kan man også lige checke med AdAware6 bagefter ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Astrocity ().

  • Hmm.. Hvis man nu skal formatere engang, så ryger ens antivirus og andet sikkerhed med! Man har jo aktiveret sit antivirus hos eks.Symantec hvis det er Norton, får man så 1 års gratis opdatering stadigvæk, for hvis man registrere den samme produktnøgle 2 gange, siger den jo sikkert bare at "dette produkt er registreret", og vupti - så har man ingen antivirus eller noget som helst!? Nogen der ved det eller har prøvet det?!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Brug Trojan Remover.
    Den tager næsten alt vil jeg sige.


    link

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • SShadows> Tak, prøver det lige! ;)
    * Update
    SShadows> Virker som et rimelig godt program! Ret god opdate.osv! Fandt heldigvis ikke noget... :))


    Nogen der ved om man får et nyt års opdate på Norton hvis man afinstallerer det, og geninstallerer det igen?! 8o


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Astrocity ().

  • Ja Astrocity, selvfølgelig beholder du dit års opdatering, eller hvor meget du har tilbage :) Men hvis du installerer det på en helt anden comp. så får du et nyt, på den comp,.. :]
    Men som jeg tidligere sagde, lad være med at bekymre dig så meget, for når den kommer og melder at den har blokeret noget , om det er ud eller ind, så er der jo ikke sket noget. Du kan selvfølgelig være uheldig ikke at opdage at der er sket noget, f.eks. ved en trojan eller andet skidt, men sån er det nu engang med windows.

  • Ikke så meget trojanere og det jeg er bange for.. MEN> Hvis man formatere og installere Norton 2004 igen, ved Symantec så at man kommer til at registrere den samme "product-key" igen? Man kan jo ikke aktivere produktet en gang til hvis det er aktiveret før?! Forstår du?! 8o


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ahh ok, deres side er ret skidt mht. til kundeservice.. Kunne godt ha' lavet en "direct chat" med en softwaresupporter eller noget!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Så længe nogen prøver at komme ind på maskinen er det sådan set ok. Men det er først når f.eks Norton siger at program prøver at komme ud at man begynder at bekymre sig ;) *G*



    "X-program has tried to access the internet in a new way" (eller noget i den dur) - så kan du godt begynde at : :O 8o :boxed: - med mindre du har lagt et nyt program ind eller opdateringer til programmer....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    SShadows> Tak, prøver det lige! ;)
    * Update
    SShadows> Virker som et rimelig godt program! Ret god opdate.osv! Fandt heldigvis ikke noget... :))


    Nogen der ved om man får et nyt års opdate på Norton hvis man afinstallerer det, og geninstallerer det igen?! 8o


    Jeg bruger selv det program. Det har tager alle dem jeg har haft på min comp.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850